Deel dit artikel
-

Salmon (WPP) koopt Eperium

Consultant Salmon, onderdeel van de WPP Group, koopt het Nederlandse e-commerceadviesbureau Eperium.

Dat maakten de partijen zojuist bekend aan de markt zonder een overnamebedrag te noemen.

Salmon breidt hiermee zijn activiteiten uit naar de Noord-Europese markt en wil ook profiteren van goede connecties van Eperium in India.

Bij het bureau uit Amsterdam werkt tweehonderd man. Samen waren zijn in 2015 goed voor een omzet van 8,5 miljoen euro. Eperium bedient klanten als Sligro, Plus Supermarkten, Jumbo, Bunzl, Xerox en NS. Het werkt veel met Intershop Commerce Suite en het PIM van Informatica. Met Salmon op de achtergrond komen daar ook IBM, SAP Hybris en Magento bij. En 500 collega’s.

De naam Eperium verdwijnt komende maanden en wordt vervangen door de naam van het nieuwe moederbedrijf.

Voor WPP maakte de overname deel uit van de strategie om zich om te vormen in een digitale media- en marketingspecialist. In Nederland kocht het daartoe bijvoorbeeld Greenhouse Group en Bannerconnect maar bijvoorbeeld ook Triad Retail Media, dat zich specialiseert in reclame-exploitatie in webwinkels.

Foto: Metro Centric (cc)

Dit bericht is 209 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond