Deel dit artikel
-

Salon.com: 39,5 duizend betalende abonnees

Online tijdschrift Salon.com heeft inmiddels 39.500 betalende abonnees. Dat meldde de site bij het bekendmaken van de bedrijfsresultaten voor het eerste kwartaal. Het nettoverlies van het bedrijf liep sterk terug, de omzet bleef ongeveer gelijk. Toch bleek ook dat de site inmiddels kampt met verloop onder abonnees.

Salon.com gaf inzicht in zijn abonneebestand in de kwartaalcijfers. Het betrof bedrijfsresultaten over het eerste kwartaal van dit jaar. Het online mediabedrijf wist het nettoverlies terug te dringen tot 1,4 miljoen dollar, tegenover 5,5 miljoen dollar in het eerste kwartaal van vorig jaar. De omzet was met 951 duizend dollar ongeveer gelijk aan die van vorig jaar.

Het laatste geeft aan dat Salon.com de daling in advertentie-inkomsten weet op te vangen met betalende abonnees. Inmiddels komt 41 procent van de totale omzet uit inkomsten van betalende abonnees, in januari was dat nog rond de 30 procent, aldus het bedrijf toen. Ten aanzien van online reclame zegt Salon.com indicaties te hebben dat deze markt zich herstelt.

"We zijn tevreden met het aantal betalende abonnees dat we nu hebben, zegt Michael O'Donnell , CEO van Salon.com. "We zullen echter nog veel moeite doen om een deel van de 3,6 miljoen bezoekers die we maandelijks hebben over te halen om ook een abonnement te nemen."

Het abonnement Salon Premium biedt voor zes dollar per maand of dertig dollar per jaar toegang tot exclusieve artikelen, politieke verslaggeving, downloads (MP3's) en columns. Ook biedt de dienst de mogelijkheid om de site zonder banners en pop-ups te bekijken of alle nieuwe content op Salon iedere dag te downloaden naar de harddisk om op die manier de site offline te kunnen lezen, in HTML of PDF-formaat.

De cijfers van Salon gaven ook inzicht in het verloop onder abonnees. In januari meldde het bedrijf nog dat het 35 duizend abonnees had. Nu zouden dat er 39.500 zijn. Ook meldt Salon dat er in het eerste kwartaal 7400 nieuwe abonnees zijn bijgekomen. Per saldo heeft het dus 4500 nieuwe abonnees geworven en zijn er 2900 opgestapt.

Deel dit bericht

1 Reactie

Arthur

Bleek dat er tweetal jaar geleden nog sprake was van de figuurlijke rug toe keren tegen alles wat met content te maken had. En dan zie je nu alsnog wel degelijk een markt ontwikkelen. Ik zeg niet dat ik mezelf zou gaan abonneren op zoiets. Maar ik zeg ook niet dat er nooit voor zo willen betalen. Content leveranciers moeten goed kijken naar waar zij hun cashflow vandaan kunnen halen, er zijn meer manieren dan de traditionele.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond