Samenvatters gaan drie maal daags

Internetondernemer Kees Zegers wil het nu echt groot aanpakken. Binnen een jaar moeten 600.000 mensen zich geabonneerd hebben op zijn gratis e-mailnieuwsdienst Sapenda.com. De dienst is de opvolger van News4free. Het principe is hetzelfde: samenvattingen van de beste nieuws- en achtergrondverhalen in een aantal categorieën, met links in de mail naar de desbetreffende verhalen. Sapenda richt in tegenstelling tot News4free zich niet alleen op Nederland, maar op heel Europa, te beginnen met Frankrijk en Duitsland. Verder is er een nachtredactie bijgekomen en verschijnen er voortaan drie edities per dag.
Zegers en mede-aandeelhouders Sacha Prins en Jan Willem Destombe investeerden enkele miljoenen (Zegers: "Meer dan een en minder dan tien. We hebben nog nooit zoveel geinvesteerd") in Sapenda. Newconomy verstrekte daarbij een lening voor tien procent van het totale bedrag. De venture capitalist heeft een optie op participatie. De opbrengsten van Sapenda zijn begroot op tien gulden per abonnee per jaar. In de mailtjes komt één tekstuele advertentie. Daarnaast kunnen sponsors een positie kopen voor een euro per abonnee per jaar. Verder verwacht Zegers veel van de vijf tot tien procent commissie op de producten die Sapenda-lezers kunnen kopen bij preferred retailers. www.sapenda.com
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond