Deel dit artikel
-

‘Samsung herziet reclameportefeuille’

Elektronicafabrikant Samsung herziet zijn (digitale) reclamebeleid en gaat op zoek naar nieuwe partners. Dat schrijft AdAge. Mogelijk komt er een einde aan de relatie met Publicis.

Op dit moment verzorgt Starcom MediaVest, een dochter van Publicis, een belangrijk deel van de reclameopdrachten voor Samsung. Daartoe behoren ook creatieve bureaus als Leo Burnett en 72andSunny. Interpublics RGA is aangetrokken voor het digitale beleid voor de Amerikaanse markt.

De laatste keer dat Samsung zijn strategie aanpaste was in 2007. Toen gaf het bedrijf wereldwijd zeshonderd miljoen dollar aan advertenties uit. De reclameuitgaven voor dit jaar worden geraamd op ruim een miljard dollar.

Microsoft gaat zijn mediabelangen onderbrengen bij Interpublic. Dentsu Aegis wordt ingeschakeld voor media planning, media inkoop en search advertising. Publicis heeft bijna tien jaar voor Microsoft gewerkt, onder meer ten behoeve van Windows, Xbox, Surface, Bing en Office.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond