Deel dit artikel
-

Samsung stort zich serieus op retail met eigen winkels

Samsung gaat Apple beconcurreren met eigen winkels. Niet toevallig worden de eerste winkels aanstaande woensdag gelanceerd, als Samsung zijn nieuwe vlaggenschip Galaxy S10 uit de doeken doet.

De drie winkels komen in New York, Los Angeles en Houston en wel in The Americana (L.A.), Roosevelt Field (Long Island in Garden City) en The Galleria in Houston. Het zijn zeker niet de eerste winkels voor het Zuid-Koreaanse bedrijf, maar die waren vaak tijdelijk. Wel is er al geruime tijd een Samsung 837 in New York City, al worden daar geen producten verkocht.

De opzet van de nieuwe winkels is gelijk aan die van de Apple Stores. Er zijn demo’s en klanten kunnen er terecht voor technische ondersteuning.

Een groot verschil met Apple is dat Samsung een breder pakket aan producten heeft en in de winkels zijn dan ook diverse oplossingen te zien, van 4D VR in de gaming lounge tot 8K televisies.

Hoe ambitieus Samsung is met retail moet nog blijken. De achterstand op Apple, met 500 winkels, is aanzienlijk.

In Nederland heeft Samsung ooit een bescheiden toonzaal gehad aan de PC Hooftstraat in Amsterdam. Eind 2017 had Samsung op Utrecht CS een pop-up store ingericht voor de Galaxy S8 en Galaxy S8+.

Samsung organiseert woensdag een UNPACKED evenement in San Francisco om 20.00 uur Nederlandse tijd ter gelegenheid van het tienjarig bestaan van de Galaxy smartphones. Dat gebeurt luttele dagen voor het Mobile World Congress in Barcelona, waar Samsung doorgaans zijn nieuwste toestellen lanceert. Naar verluidt toont Samsung er ook zijn eerste vouwbare toestel. Het evenement is te volgen via een livestream.

Deel dit bericht

1 Reactie

Kees

Samsung kan net zoveel winkels openen als het wil, maar dan moeten ze wel ophouden met tv-reclames van het type: “Dit programma wordt mede verpest door die directie van Samsung, hahaha, stomme tv-kijkers.”
Vlak voordat mijn vorige tv het begaf, vond Samsung het nodig mij met dergelijke opdringerige en onbeschofte reclames te bestoken. Toen ging mijn tv kapot en hoeveel Samsung tv’s er ook in de winkel stonden, mijn nieuwe werd dus pertinent geen Samsung.
Wel een geluk dat Samsung deze blunder beging vóórdat ik een tv had gekocht. Zonder die reclame was de kans vrij groot geweest dat ik een Samsung had gekocht. En als je dan spoedig na zo’n aankoop zulke reclame over je krijgt uitgekotst, dan kijkt dat niet lekker meer.
Als je op zo’n onaanvaardbare manier reclame maakt, dan heeft het openen van winkels dus geen zin. Samsung tv’s koop je dan niet meer.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond