Deel dit artikel
-

Sanoma lanceert mannelijke versie Fashionchick, MenToday.nl

Webwinkel MenToday is vandaag live gegaan als mannelijke tegenhanger van Fashionchick, wiens moederbedrijf onlangs volledig in handen kwam van uitgeverij Sanoma.

Hiermee boort naast een nieuwe doelgroep ook een nieuwe bron van inkomsten aan. Strikt genomen is MenToday net als zijn zustersite geen winkel in de traditionele zin, maar een verzameling affiliatelinks. Het levert belangstellende kopers aan bij ‘echte’ webwinkels die vervolgens de afhandeling van de transactie overnemen. De Sanomasites krijgen daarvoor een vergoeding.

De mannenwinkel bevat verwijzingen naar zo’n vijftig webwinkels en heeft naar eigen zeggen meer dan honderdduizend artikelen in de schappen van zo’n duizend merken.

De site is ‘responsive’ ontworpen, waardoor deze zowel op de vaste computer als op tablets en telefoons goed hoort te werkt.

Vanochtend toonde Coolblue op Emerce.nl het belang van een goede responsive site aan: de mobiele conversie steeg met dertig procent.

Begin september maakte Sanoma bekend dat het de resterende 49 procent van de aandelen in moederbedrijf No Search van Fashionchick koopt. Binnenkort verschijnt uit dezelfde commerciële stal ook nog een site voor kinderkleding, Kidstoday.

Foto: Bobbi Vie (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond