Deel dit artikel
-

Sanoma Media neemt Scoupy en Kortingisleuk.nl over

Sanoma Media breidt haar bestaande belang in Scoupy uit en neemt ook cashbackplatform Kortingisleuk.nl over.

De gezamenlijke ambitie is om verder te bouwen aan wat men noemt ‘het grootste datagedreven marketing platform’ voor Fast Moving Consumer Goods (FMCG)-merken. Hiervoor wordt de samenwerking met hettestpanel.nl geïntensiveerd.

Sanoma wil beschikbare consumentendata koppelen aan verdiepend online onderzoek, om zo inzicht in consumentengedrag, merkvoorkeuren en aankooppatronen te verkrijgen. Die informatie kan worden gebruikt voor gepersonaliseerde marketing en (re) targetting campagnes.

Tussen Sanoma en Scoupy bestaat al sinds 2012 een samenwerking. Vanuit SanomaVentures investeerde Sanoma reeds in SCOUPY, dat inmiddels ruim 1,2 miljoen app downloads kent.

Kortingisleuk faciliteert A-merk fabrikanten en retailers met e-coupons, e-refunds, win-acties en webshop aankopen. Het bedrijf van Geert Luyendijk is gevestigd in Utrecht.

Financiele details zijn niet bekend gemaakt. Het dagelijks management blijft in elk geval bij oprichters Valentijn Bras (CEO), Geert Luijendijk (COO) en Jeroen Lubbers (CCO). Het drietal behoudt ook een  minderheidsbelang. Pascal Averdijk (Sanoma) neemt de rol van CFO op zich.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond