Deel dit artikel
-

Sanoma neemt belang in Fashionchick.nl

Uitgeverij Sanoma Media neemt een minderheidsbelang in Fashionchick.nl en krijgt daarbij de optie tot volledige overname.

De uitgeverij neemt een belang in het moederbedrijf van Fashion Chick, No Search (foto bezegeling). Sanoma maakt niet bekend hoeveel het voor Fashion Chick betaalt, noch hoe groot het belang is. Sanoma’s Sander ten Dam bevestigt wel dat de uitgever het recht heeft op termijn alle aandelen over te nemen, “afhankelijk van de samenwerking en de prestaties”.

“Vrouwen en fashion zijn altijd erg belangrijk geweest voor ons als bedrijf. Dat is bij print uitgeven en zo ook bij online. Sanoma biedt haar lezers en bezoekers al heel veel informatie of fashion met als als Grazia, Marie Claire, Cosmopolitan, en Styletoday.nl. Daarmee hebben we al een goede branding propositie. Nu willen we dit segment ook uitbreiden met een performance based propositie. Bovendien is e-commerce in fashin een zeer groot en snel groeiend segement".

"De participatie is gericht op inhoudelijke samenwerking tussen Sanoma-titels en de modesite. De concrete invulling daarvan moet nog vorm krijgen. “We gaan sowieso de display sales voor hen doen. Daarnaast zullen elementen van hun site worden geïntegreerd met de onze".

Aart Wallet, mede-eigenaar No Search: "Door de samenwerking met Sanoma kunnen wij met onze fashion concepten nog sneller groeien in marktaandeel. Wij zien veel kansen om synergie te halen uit de samenwerking tussen Fashionchick.nl en de verschillende on- en offline titels van Sanoma.

Fashion Chick profileert zich als online winkelstraat. Op Twitter heeft het ruim 2.600 volgers. De site heeft naar eigen zeggen 400.000 bezoekers per maand.

No Search is tevens exploitant van de sites Kids.nl, Weloveshopping.nl, Merkenwinkels.nl en Onlineposterder.nl. Alle sites hebben bij elkaar een cumulatief bereik van rond de 900.000 bezoekers per maand. 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond