Sanoma opent mobiele kanalen voor RTB

Adverteerders kunnen nu via het veilingmodel reclameruimte gaan kopen op de mobiele kanalen van uitgeverij Sanoma.
Daartoe maakt het zijn reclamesysteem Adapt op mobiel geschikt voor real time bidding (RTB). Met marktbericht laat de uitgeverij weten: “De standaard IAB-formaten waren al beschikbaar voor directe inkoop en zijn dat nu ook voor de inkoop via third party demand (indirect).”
“Via mobiel kunnen onze Demand Side Partners nog eenvoudiger hun doelgroep op meerdere devices en verschillende gebruiksmomenten bereiken. Tevens zullen de inkoopmogelijkheden de komende periode verder worden uitgebreid door meerdere ADAPT-producten beschikbaar te maken voor de inkoop van mobiele formaten.“
Hiermee komt Sanoma tegemoet aan de nadrukkelijk wensen van adverteerders om via het veilingmodel gericht reclameruimte in te kopen. Tot op heden konden zij namelijk enkel tegen vooraf vastgestelde tarieven inkopen. Die prijzen lagen niet meer in verhouding met de tarieven die adverteerders betaalden op de niet-Sanomasites.
Voor de RTB-aansluiting maakt Sanoma gebruik van de diensten van Improve Digital.
Foto: flattop341 (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Isua Botman
Een mooie ontwikkeling!