Deel dit artikel
-

Sanoma wordt partner in Buy-media.nl

Uitgeverij Sanoma sluit zich aan bij het reclameplatform Buy-media.nl, dat nu ongeveer alle grootste algemene mediabedrijven vertegenwoordigt met één kopersloket voor adverteerders.

Kees Wilbrink, commercieel directeur bij Sanoma, motiveert: “We geloven dat samenwerking tussen lokale mediapartners de adverteerder en bureaus helpt. Met Buy-Media is een stap gemaakt om een steeds meer versnipperde mediamarkt te vereenvoudigen voor adverteerders en bureaus.” Hij brengt display- en video-inventory in.

Buy-media.nl ging in februari 2018 live met medewerking van BrandDeli, FD Mediagroep, NDC Mediagroep, de Persgroep Nederland, Talpa Networks, Telegraaf Media Groep, RTL Nederland en Ster. Via de inkoopsite bundelen zij hun bereik en bieden op die manier een alternatief voor adverteerders die de hele markt willen aanspreken. Nu doen ze dat overwegend via Facebook en Google.

Janou Kessels, Director Market Development, Buy-media.nl: “Voor media-inkopers zijn efficiëntie, standaardisatie en gemak de grootste voordelen van het platform. Het aankoopproces van online reclamekan een tijdrovende activiteit zijn met veel mails, telefoongesprekken en Excelfiles die over en weer gaan. Op Buy-media kun je bijvoorbeeld een campagne in diverse media van verschillende uitgeverijen doorplaatsen.”

Programmatic inkoop is nog niet mogelijk, maar er wordt wel mee getest.

Het systeem achter Buy-Media.nl, Adsdaq, is ontwikkeld door Adlogix uit België. In België is de lokale versie van Buy Media al een kleine twee jaar actief en geniet daar de support van: Persgroep Advertising, IPM Advertising, Mediahuis Connect, Pebble Media, Proximus Skynet Advertising, Rossel Advertising, Roularta Media en Trustmedia.

Foto: ISED Solutions (cc)

Deel dit bericht

1 Reacties

Janou Kessels - buy-media.nl

In aanvulling op het bericht van Erwin:

Programmatic inkoop wordt binnen buy media op dit moment ook ondersteunt. Je kan via buy media een aanvraag doen voor het opzetten van een deal ID.
We zijn programmatic nog verder aan het testen en optimaliseren zodat we nieuwe features kunnen gaan toevoegen in de komende periode.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond