Deel dit artikel
-

Sanoma vergroot belang in Scoupy

Uitgeverij Sanoma vergroot zijn belang in kortingsplatform Scoupy tot 95 procent. Per 1 september komt de leiding in handen van Maurits Priem.

De resterende vijf procent van de aandelen blijft in handen van de oprichters Geert Luyendijk, Jeroen Lubbers en Valentijn Bras. Na de zomervakantie gaan zij zich voornamelijk richten op het verkennen van de buitenlandse kansen voor Scoupy.

Sanoma had al een meerderheid maar wil niet vertellen hoeveel, noch tegen welke waardering de huidige transactie plaatsvindt.

CEO Susan Duinhoven licht in een persbericht toe: “Scoupy is een mooi voorbeeld van hoe Sanoma de komende jaren wil groeien. Kleinere acquisities aanvullend op de bestaande business die tegelijkertijd voordelen creëren voor zowel consumenten als adverteerders en kunnen profiteren van onze infrastructuur.”

Scoupy is een kortingsplatform met een nationaal bereik dat merkadverteerders in contact brengt met consumenten. Dat doen ze met spaaracties en cashbacks.

De aanstaande directeur Maurits Priem is nu nog strategy director bij fabrikant van consumentenartikelen Essity. Eerder werkte hij ook bij Heinz.

Foto: Paul VanDerWerf (cc)

Dit bericht is 7 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond