Deel dit artikel
-

Sanoma voert internationale naamswijziging door

Het Nederlandse Sanoma Digital en Sanoma Uitgevers veranderen hun naam in Sanoma Media. De verandering, ingegeven door een beslissing vanuit het Finse moederbedrijf Sanoma Group, moet beide takken als één organisatie in de markt zetten. “We willen ons positioneren als mediabedrijf”, aldus een woordvoerder.

De beslissing om de groepsnaam te veranderen is twee weken geleden ingezet op divisieniveau. Het Finse Sanoma Group liet toen weten dat Sanoma Entertainment en Sanoma Magazines in 2011 verder gaan onder de nieuwe naam Sanoma Media. De reden luidt dat tv-kennis en ervaring met bewegend beeld nu wordt toegevoegd aan print en digitale expertise. De Nederlandse uitgever maakt maandag bekend te volgen in de naamswijziging.

De naamsverandering heeft verder geen personele gevolgen. Ondanks de gezamenlijke naam in Nederland, vanaf april volgend jaar Sanoma Media Netherlands, blijft het onderscheid tussen print en digitaal bestaan. De naamsverandering moet aangeven dat Sanoma Media Netherlands een mediabedrijf is, waar de verschillende expertises gebundeld kunnen worden in crossmediale proposities.

Om de naam mediabedrijf waar te kunnen maken, zal Sanoma Media in Nederland het portfolio uitbreiden met ‘bewegend beeld’. Met online, mobiel en tablets, speelt bewegend beeld een steeds grotere rol. Sanoma-CEO Dick Molman : "Toevoeging van dit mediumtype aan ons portfolio versterkt onze positie als Mediabedrijf. We bieden dan media- en marketingkennis aan op de terreinen print, digitaal, events en bewegend beeld."

Het was een jaar geleden dat de digitale activiteiten van Sanoma Uitgevers en Ilse media werden samengebracht onder de naam Sanoma Digital. "Daar hebben we toen bewust voor gekozen, om de koppeling te maken met Sanoma. De stap is nu gelukkig veel kleiner", aldus een woordvoerder.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond