Deel dit artikel
-

Sanoma’s digitale groei in Nederland: 4 procent

Sanoma Nederland noteert op zijn online en mobiele kanalen een omzetgroei van 3,5 procent in 2014.

Daarmee zijn de online activiteiten goed voor 12 procent van de omzet die het uitgeefconcern afgelopen jaar in Nederland haalde.

Gisteren publiceerden de Finnen de definitiever cijfers over vorig jaar (PDF). De opsplitsing van de cijfers laat zien dat print een daling vertoont, niet onverwacht, en televisie en online/mobiel (samen onder het kopje Digital) een stijging.

De online en mobiele omzet in Nederland groeide van 76,9 miljoen euro in 2013 naar 79,7 miljoen in 2014. De omzet over het afgelopen jaar komt uit op 652,7 miljoen euro (-4,8 procent).

Sanoma gaat ervan uit dat de online reclamemarkt in Nederland met dertien procent groeide. Het mediabedrijf loopt met vier procent groei niet in de pas bij die landelijke trend.

Het operationeel resultaat kwam uit op 44 miljoen euro positief.

Eind december werkten er 1.834 mensen bij de uitgeverij in Nederland, zestien procent minder dan vorig jaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond