Deel dit artikel
-

Sanoma/SBS wil millennials via meerdere kanalen raken

Sanoma/SBS wil millennials in de toekomst gaan benaderen via meerdere kanalen. Die strategie wordt uitgewerkt samen met Social1nfluencers, het Amsterdamse bedrijf dat merken koppelt aan enthousiaste vloggers. Sanoma heeft recentelijk een belang in het Amsterdamse bedrijf genomen.

Topman Peter de Mönnink heeft het concept, dat nog nader moet worden uitgewerkt, voorlopig Millennials TV gedoopt, zo vertelde hij vanochtend op het Cross Media Congres in Amsterdam.

De generatie van 17 tot 24 jaar kijkt geen televisie meer, wel naar vloggers op YouTube. De Mönnink ziet mogelijkheden om die groep kijkers ook te koppelen aan andere uitingen van Sanoma, tot aan de tijdschriften toe.

De uitgever maakt naar eigen zeggen een transitie door van bereik naar gedrag. Crossmedia is daarbij een nieuwe ‘currency’, lastig voor alle partijen, maar in de toekomst de norm. Daarbinnen is Sanoma/SBS volgens de topman ‘serieus goed bezig’.

Sanoma/SBS experimenteert bijvoorbeeld al enige tijd met wat De Mönnink adressable tv noemt. Daarbij kan het gedrag van de tv kijker, die daarvoor wel toestemming moet geven, worden gevolgd over diverse digitale kanalen. De technologie wordt al enkele jaren experimenteel toegepast. Er loopt nu een test waarvan de uitkomsten dit najaar worden gepresenteerd. De uitgever wil ook nieuwe crossmedia concepten ontwikkelen met titels als Linda en Ouders van Nu.

De Mönnink benadrukte dat de Nederlandse mediamarkt met 3,7 miljard omzet wel aan zijn plafond zit. “Als er veranderingen komen, gaat dat ten koste van het marktaandeel van een of meer partijen. Dat is de reden waarom we op dit gebied gaan experimenteren en iets verder zijn dan de rest.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond