Deel dit artikel
-

SanomaVentures stopt geld in Social Shop

SanomaVentures investeert voor een onbekend bedrag in het Nederlandse Social Shop. Daarmee hoopt het bedrijf de stap naar het buitenland te kunnen zetten.

CEO Sander Dullaart heeft zeker vijftien financiers benaderd, maar uiteindelijk was SanomaVentures de best passende kandidaat, zegt hij. “We gaan het bedrag niet bekend maken, maar het is genoeg om sneller te kunnen ontwikkelen en te kunnen starten in Duitsland, waar we al een tijdje naar toe willen. In Vlaams- en Franstalig België zitten we al.”

Bij Social Shop – winnaar van een Accenture Innovation Award – delen vrienden producten en diensten. Vrienden kunnen deze producten afnemen tegen korting. Bij verkoop krijgt de aanbrenger een beloning die hij op zijn beurt weer kan verdelen onder zijn vrienden. Om die producten te delen moeten deelnemers eerst hun eigen winkel openen.

Ruim een jaar na lancering hebben al 30.000 consumenten een eigen Social Shop geopend. Het aantal merken dat via de Social Shop kan worden verkocht is eveneens hard gegroeid. Onder meer Microsoft, Sanoma, Neckermann reizen, Menzis, GSMwijzer, De Friesland Zorgverzekeraar en Brand New Day sloten zich recentelijk aan bij het netwerk.

Volgens Dullaart heeft ‘social shopping’ de toekomst. “Over tien jaar kopen we alleen nog via vrienden, die gaan je geen verzekering aansmeren als ze er niet echt achter staan. Vertrouwen wordt belangrijk.” In de VS zijn diverse bedrijven die op dit terrein actief zijn, zoals Wanelo.

Om zich op Social Shop te concentreren heeft Dullaart zich teruggetrokken uit Favela Fabric, dat door Conversion Company is overgenomen. “We hebben een kleinere unit ingenomen op ons vertrouwde adres aan het Frederiksplein.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond