Deel dit artikel
-

SBS krijgt online verkoop voor 538 Groep

SBS Broadcasting doet sinds begin deze maand de verkoop van online videocommercials voor 538 Groep.

Daaronder vallen zowel Radio 538 als Slam!FM. Tot eind vorige maand was de verkoop in handen van RTL. Sinds de overname van Videostrip in 2012 is RTL dan ook een grote specialist op het gebied van online video. Een paar jaar geleden was Videostrips reclamevolume zelfs groter dan dat van YouTube Nederland.

538’s overstap van RTL naar SBS is niet onlogisch. 538 is net als SBS een van John de Mols mediabedrijven. RTL is de concurrent.

In een persbericht zeggen de bedrijven: “Waar SBS Broadcasting met name sterk is in de doelgroep boodschappers voegt de 538Groep een jongere doelgroep aan de combinatie toe. Het grootste gedeelte van de streamstarts wordt bij de 538 Groep gegenereerd door het online beluisteren van de Radio 538 en SLAM!FM.” Los daarvan zijn er ook de digitale themakanalen als 538 Dance Department, 538Hitzone, 538Non Stop 40, SLAM!Hardstyle en Juize.

Peter Mulder Commercieel Directeur SBS Broadcasting zegt dat, mede door Utopia, de vraag naar online videoadvertentieoplossingen bij SBS hard groeit. Hij hangt geen getallen aan die claim.

Foto: thms.nl (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond