Deel dit artikel
-

SBS en Sanoma samen in dagaanbiedingen

SBS en Sanoma lanceren Happydeal.nl, een site met dagaanbiedingen. De makers denken net weer een ander haakje te gebruiken om de grote groep koopjesjagers aan hen te binden.

Iedere dag één aanbieding en voor iedere dag van de week een apart thema. Belangstellenden kunnen zich per dag, en dus per interessegebied, inschrijven voor alerts per e-mail. Zo luidt in grote lijnen de propositie van de laatkomer van SBS en Sanoma.

Vandaag gaat Happydeal.nl van start en beide mediabedrijven zullen veel mediakracht inzetten om de dealsite tussen de oren van de Nederlandse kijker en lezer te krijgen.

Vanuit Hoofddorp, bij Sanoma, wordt de site bestierd met ondersteuning van SBS in Amsterdam. Sitemanager Ronald Luijenduik: “Er is een apart team dat de portal bediend met inkoop en uitvoering. Weinig mensen beseffen dat we al jaren dit soort producten inkopen voor aanbiedingen aan de Sanoma-lezers. Happy Deal is de volgende stap.”

Enkel voor de sectie Travel wordt samengewerkt met een derde partij, met Stip Reizen.

“Op andere dealsites zie je veel dezelfde deals voorbij komen. Eenheidsworst. Wij doen het anders met een deal per dag per thema.“

Luijendijk en zijn team begeven zich op een drukke markt. Initiatieven als Groupon, Groupdeal, Sweetdeal en de aanbiedingen van Marktplaats.nl zijn al jaren actief en hebben inmiddels een eigen publiek kunnen opbouwen. Op thema zijn er specialisten als Vakantieveilingen, iBood en 1DayFly. Happy Deal hoopt een deel van hun publiek los te weken met ‘spectaculaire deals’.

Sanoma heeft een belang van 67 procent in SBS.

Happy Deal is gebouwd door Tritac.

Foto: Chris Potako (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Thomas

Waarom zou ik me eerst willen registreren om deze deals te kunnen zien.
Daarin is Happydeals net zo irritant als vele andere flash deals, met dat verschil dat je daar die irritanten popups nog kunt wegklikken.
Gaat ‘m wat mij betreft niet worden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond