Deel dit artikel
-

SBS en Talpa lanceren nieuw crossmediaal spektakel Is This Love?

SBS en Talpa lanceren dit najaar een volgend multimediaformaat naast Utopia in de vooravond. Net als Utopia zal het nieuwe datingprogramma Is This Love? vierentwintig uur per dag te volgen zijn via internet en televisie.

Utopia heeft het marktaandeel voor SBS in de vooravond weten te verhogen van 6 naar 12 procent, maar de zender wil er nu nog een klapper naast zetten. Vrijgezellen die nog niet de ideale match tegen het lijf zijn gelopen kunnen zich wijden aan een zoektocht naar de ideale partner. Heel Nederland mag komen daten, via een app die de deelnemers zelf ook in de uitzending gebruiken. Kijkers kunnen de verwikkelingen 24 uur per dag via livestreams volgen.

Talpa heeft voor het een jaar het duurste huis van Nederland afgehuurd, evenals de woning ernaast, en deze volgehangen met camera’s. Het landhuis van de failliete oud-Utrechtdoelman Joop Leliveld met 1100 vierkante meter vloeroppervlakte  staat in Vinkeveen aan de Groenlandsekade 69-71 en is al enige tijd te koop op Funda voor 9,2 miljoen euro. De woning kent onder meer een whirpool, een Turks stoombad en een helicopterlandplaats. De tweede woning is als regieruimte ingericht.

Het programma is al enige tijd in voorbereiding. De domeinnaam Isthislove.nl werd in mei vastgelegd, in juli deponeerde Talpa de handelsnaam en het beeldmerk en ook verschenen er advertenties voor stagiaires.

“We hebben veel geleerd van Utopia en bouwen die formule uit met dit nieuwe programma”, vertelde Dave Kroon, directeur SBS Media Solutions gisteren op Cross Media Café in Hilversum.

De dialoog met de kijker is belangrijk. Via digitale paspoorten heeft SBS dankzij Utopia een ‘unieke database’ van kijkers opgebouwd, in totaal 200.000 gratis paspoorten in 40.000 betaalde, waarmee kijkers toegang krijgen tot premiumdiensten, zoals livestreams. Dat gaat ook met Is This Love? gebeuren. “De kijkersprofielen zijn niet alleen interessant  voor adverteerders, we krijgen ook feedback.” Gemiddeld spenderen Utopia kijkers 22 minuten per dag op de app, ideaal voor de loyaliteit, aldus Kroon.

SBS wil nog niet zeggen op welk tijdstip het programma wordt uitgezonden. Details over het programma worden later deze week op een persconferentie op Ibiza bekend gemaakt. Naar verluidt start het programma in elk geval in oktober.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond