Scandinavisch CRO-bureau breidt uit naar Nederland

Het Scandinavische CRO-bureau Conversionista kondigt zijn uitbreiding naar Nederland aan. Met deze strategische stap bundelt het CRO-bureau de krachten met tech- en designbureaus Q42 en Fabrique.
Een jaar nadat Q42 en Fabrique toetraden tot de Zweedse groep ARC Arise Consulting stappen de Zweden over de drempel. Via het lokale bruggenhoofd openen ze een nieuw label.
“Conversionista is een logische aanvulling op onze Nederlandse bureaus. Met zijn specialistische CRO-ervaring hebben ze in veertien jaar een naam opgebouwd in Scandinavië, met uitstekend werk voor topklanten als Polestar en Spotify” zegt Gert Hans Berghuis. Hij is als ARC-partner verantwoordelijk voor de uitbouw in Nederland.
Bij aanvang bestaat het kantoor uit drie à vier man. David van Zeggeren: “Het is de ambitie om binnen een jaar met tien man te werken. We beginnen niet helemaal vanaf nul, want we doen al projecten met mensen van Q42, Fabrique en Zweedse van Conversionista samen. Dat is ook hoe we het voor de toekomst zien”, organische samenwerkingsverbanden.
CRO is jargon voor Conversion Rate Optimization. Het staat voor het optimaliseren van het design van app of site om het resultaat daarvan te vergroten, bijvoorbeeld dat meer bezoekers iets gaan kopen. In de praktijk gaat het daarbij om hypotheses verwoorden, A/B-testen, analyseren en vervolgens waar nodig redesignen.
Van Zeggeren: “CRO-expertise delen we in kortlopende projecten, maar ook wat langduriger met in-houseteams. De vraag naar CRO-expertise neemt toe, maar de markt is ook volwassener geworden. Je hoeft niet meer uit te leggen wat conversieoptimalisatie is.”
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond