Schiphol prikkelt reclamewereld met campagne

Schiphol wil zich in het vizier van de reclamewereld werken met een pop-up mini-reclamebureau. Marketeers en bureaus mogen briefings sturen en krijgen binnen 24 uur een concept-op-maat- met Schipholmedia.

Over twee weken opent op Schiphol Media daarom ‘het kleinste reclamebureau van de wereld’. Dat is de tak van de luchthaven die verantwoordelijk is voor de exploitatie van alle mediakanalen op en rondom het gebied.

In 24 uur gaan 12 topcreatieven uit de Amsterdamse reclamewereld zoveel mogelijk ingestuurde briefings beantwoorden met creatieve concepten voor op Schiphol. Iedere marketeer, mediaplanner of reclameprofessional kan gratis een concept ontvangen. Vanaf vandaag kunnen ze gratis hun briefings opsturen.

Jan-Pieter Komen, manager Marketing & Development bij Schiphol Media, vertelt: “Op Schiphol zijn ontzettend veel mogelijkheden om een boodschap over te brengen. Toch merken we dat vaak lang niet al deze mogelijkheden benut worden. En dat is zonde, omdat je bij ons juist de kans hebt om creatief gezien helemaal los te gaan.”

Belangstellende online marketeers en creatievelingen werken in de campagne met beperkingen: het aantal digitale kanalen op Schiphol is al beperkt en het aantal online realtime beschikbare schermen is nog kleiner.

Foto: Vincent Lee (cc)

1 Reactie

Nou dan kunnen mensen meteen gaan promoten voor duurdere vliegtickets dat daardoor
het personeel beter betaald worden. Ook kan er meteen voorstellen gemaakt worden dat er geld wordt geinvesteerd , om zuinigere systemen over alles wat nu heel vervuilend is ,wat betreft Schiphol. Want Schiphol is echt niet de economische drijfveer van Nederland.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug