Schiphol steekt site en app in het nieuw
Schiphol heeft zijn site en app in het nieuw gestoken. Dit markeert voor de luchthaven de grote stap in de digitale transformatie die het komende jaren doorloopt.
De luchthaven wil door het inzetten van slimme technologie het reisproces verbeteren en passagiers meer inzicht en controle geven over hun vliegreis.
Het design is gedaan door Edenspiekermann. Verder zijn de website en app intern ontwikkeld, kennelijk niet met voorheen vaste leverancier M2Mobi, en getest met interne medewerkers en ingehuurde specialisten.
Maandelijks maken drie miljoen mensen gebruik van Schiphol.nl en de gelijknamige app. Dat zijn niet alleen reizigers uit Nederland, maar ook transferpassagiers en halers, brengers en personeel.
Christa Bakker, manager van het Digital Airport Programma: “We geven op basis van vluchtinformatie advies over reizen. Zo krijg je bijvoorbeeld alleen als je naar de VS vliegt informatie te zien over het ESTA-formulier, zie je direct welke winkels er voor jouw vlucht bereikbaar zijn of je na security nog even die oplader kunt kopen die je vergeten bent en kun je binnenkort zien hoe laat je het beste door security kunt gaan.”
De luchthaven wil in 2018 een leading digital airport zijn.
Ook de B2B-sites van Schiphol Group zijn aangepakt.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond