Deel dit artikel
-

Scoot Media breidt uit naar België

Scoot Media ziet potentieel in de Belgische markt op het gebied van lead generation en affiliatemarketing en breidt het werkgebied uit naar Vlaanderen. De eerste lead genererende enquête leverde in een week 30.000 deelnemers op.

Scoot Media, onderdeel van De Telefoongids Holding, had de afgelopen jaren regelmatig Belgische consumenten die deelnamen aan de Nederlandse activiteiten. "Dat bereik is gestaag gegroeid. Daarnaast doet een groot deel van de uitgevers van ons netwerk zaken in België. In een partnership met die uitgevers, kunnen we interessante online concepten neerzetten en adverteerders in contact brengen met de consument", aldus CEO Auke Boersma.

Hij vervolgt: "In België is er nog weinig concurrentie op het vlak van lead generation. Als we onze ervaring op de Nederlandse markt inzetten voor adverteerders en publishers, dan hebben we een heel fraai driehoekje om daar op te zetten."

Lectric Groep liet eerder weten het bedrijfsonderdeel Permission, de leadgenererende actiesite uit te breiden richting consumenten in België. Boersma: "Dat bedrijf doet ook aan lead generation en valt dus onder concurrentie. Maar dat is gezond en uitdagend."

Het deel van het netwerk van uitgevers en adverteerders in Nederland dat zaken doet in België, wordt ingezet voor de uitbreiding. "Daarnaast willen we ook iemand aantrekken in België die zich actief met de partijen daar gaat bemoeien."

De expansie is onderdeel van de strategie. "Wij zijn onderdeel van De Telefoongids Holding, dat weer onderdeel is van European Directories. Ik ben binnen Europa direct verantwoordelijk voor de uitrol van affiliate marketing. Dat staat hoog op de agenda bij European Directories." Boersma vertelt dat er op korte termijn ‘een en ander’ aan staat te komen. "We gaan actief het buitenland in. Niet door overnames, maar met autonome groei in de zusterbedrijven die we door Europa heen hebben", aldus Boersma, die hier verder nog weinig over kwijt kan.

Scoot Media zelf houdt het voorlopig even bij de Vlaamse markt. "Al sluit ik niet uit dat we de stap maken naar het Franstalige deel van België, mocht alles goed gaan", aldus Boersma.

Het adressenbestand van Scoot Media gaat, gecombineerd met de partners, richting 4 miljoen, voor de Vlaamse markt. In Nederland kent het eigen bestand van Scoot Media 1,1 miljoen adressen, met de partners komt dat op 15 miljoen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond