Deel dit artikel
-

Scotch & Soda eerste met Nederlandse Pinterest-campagne

Pinterest heeft zijn reclamemachine afgelopen dinsdag beperkt opengesteld voor de Nederlandse markt. Modemerk Scotch & Soda is de eerste die een campagne draait.

Manon van Iersel is niet eens ontevreden over de eerste resultaten van de campagne. Een paar tientjes mediabudget hebben de social specialist van Greenhouse toch al vijftigduizend views opgeleverd. Haar bedrijf, met Wavemaker, is voor zover bekend de eerste die de tenen in het water kan steken met het reclamenetwerk van Pinterest.

“Het werkt met een auction op basis van CPM. Je geeft een budget per dag op en geeft de loopduur aan. Pinterest koppelt je uiting vervolgens aan een bijpassende interessegroep”, in het geval van Scotch & Soda is dat damesmode. Dit systeem betreft gesponsorde pins. Dit brengt de commerciële boodschap in de hoofdfeed van gebruikers van de knipseldienst.

“Scotch & Soda is een merk dat veel werkt met sfeerbeelden. Pinterest is een inspiratieplatform met beeld. Dat past. Ik denk dat het platform zich goed leent voor awarenesscampagnes mits je daar passende content inzet. Alhoewel, trafficcampagnes werken ook. Het kan meer visits op je website opleveren.”

Het advertentieplatform is vooralsnog beperkt beschikbaar in Nederland en België. Enkel bedrijven die eerder al internationale campagnes op het beeldprikbord deden, komen op dit moment in aanmerking voor toegang.

Van Iersel noemt de ‘cost per video’ op dit platform beter dan bij Facebook. De doorklikratio naar een website ligt lager.

Foto: Tom Byrne (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond