Deel dit artikel
-

Scoupy draagt bij aan bedrijfsresultaat Sanoma

Marketingplatform Scoupy droeg, hoewel concrete cijfers ontbreken, bij aan de positieve resultaten van Sanoma Media Netherlands over het derde kwartaal. De omzet groeide naar 106 miljoen euro. Over de eerste drie kwartalen van 2018 steeg de winstgevendheid, mede door een blijvend goede kostenbeheersing, verder tot 53 miljoen.

Sanoma vergrootte eerder dit jaar zijn belang in kortingsplatform Scoupy tot 95 procent. Per 1 september is de leiding in handen van Maurits Priem.

Advertenties uit print en online brachten wel minder op, onder meer omdat in juni 2017 Kieskeurig.nl werd afgestoten.

Sanoma Media Finland kon dit kwartaal direct profiteren van de festivalactiviteit van het overgenomen N.C.D. Production (pdf). Daarnaast kon het wederom rekenen op hogere digitale abonnementen van Ruutu, de video-on-demandservice, en Helsingin Sanomat, de grootste krant van Finland. De winstgevendheid steeg sterk naar 21 miljoen euro (2017: 14 miljoen).

Sanoma Learning kampt met tegenvallers in Polen. De daling was echter lager dan verwacht doordat het marktaandeel in Polen verder is gegroeid in 2018.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond