Deel dit artikel
-

Scoupy partnert met regionale uitgevers

Scoupy sluit samenwerkingsverbanden met uitgevers van regionale kranten om het bereik van adverteerders te vergroten en meer lokaal relevant aanbod te creëren.

De verkopers van Groot Westland brengen hun eigen advertentieruimte en die van Scoupy inmiddels onder de aandacht van lokale winkels en ondernemingen. Dat zorgt ervoor dat de 600.000 geregistreerde gebruikers van Scoupy meer regionale en lokale aanbiedingen krijgen op hun mobiel.

De ondernemer krijgt gewoon één factuur van de uitgever. Die verrekent de inkomsten achter de schermen met Scoupy.

“Dat is een goede combinatie die een duidelijk merkbaar effect heeft op het gebruik”, zegt marketeer Bas Jongerius van de kortingsapp. De samenwerking met het krantenbedrijf zorgt ervoor dat een lokaal bekend team fijnmazig acquisitie doet. “Naast ons eigen team van vijftien man dat constant op pad is.”

Scoupy heeft drieduizend deelnemende bedrijven, van wie tweeduizend MKB’ers.

“We praten met meer regionale uitgevers. Zij kunnen daardoor een mobiele propositie naar hun adverteerders doen en gebruik maken van ons landelijk werkend en bekend systeem.”

De locatiegevoelige mobiele app wordt deze week ook uitgebreid met geofencing voor iPhones. Op Android was dit reeds actief. Dat houdt in dat gebruikers van de Scoupy-app een winkel of winkelcentrum kunnen ‘volgen’ en aanbiedingen van hen ontvangen als ze daar fysiek in de buurt zijn.

De eerste ervaringen met Android lieten zien dat het aantal bekeken en gebruikte coupons met 25 procent is gestegen na het versturen van een geo-geactiveerde push. Er zijn inmiddels 250.000 gerichte pushberichten verzonden. Een kwart van de gebruikers van de app heeft de Volg-functie inmiddels ontdekt. Voor Scoupy is de geo-push een manier om de app relevanter te maken voor de gebruiker wanneer deze onderweg is.

Locatiegebonden reclame is ook al beproefd door Jongerius’ team. In de app van NU.nl kregen treinreizigers reclame te zien voor een aanbieding op een treinstation waar ze zich op dat moment bevonden. Een klik op die banner bracht de gebruiker naar de Scoupy-app waarmee hij vervolgens de kortingsbon kon verzilveren bij de betreffende zaak op het station.

Deel dit bericht

1 Reactie

Rick Maresch

Goed bezig daar, Scoupy.
Gefeliciteerd Valentijn 😉

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond