Deel dit artikel
-

See Buy Fly start online verkoop op Schiphol.nl

Het See Buy Fly winkelcentrum op Schiphol is gisteren gestart met verkoop via internet. Reizigers kunnen van tevoren hun bestelling doorgeven via de site Schiphol.nl . Bij het vertrek kunnen ze hun bestelling dan afhalen. Met de vernieuwing van de site van Schiphol is deze al eerder aangekondigde dienst toegevoegd. De site wordt binnenkort uitgebreid met andere toepassingen, zoals de mogelijkheid om een taxi te reserveren.

Vorig jaar augustus kondigde Schiphol al aan dat het wilde starten met de verkoop via internet. Daarvoor diende eerst een geheel nieuwe site ontwikkeld te worden. Perswoordvoerster Marianne de Bie vertelt dat het doel is om van Schiphol.nl een "virtuele luchthaven" op internet te maken, waarbij veel van de diensten die op Schiphol zelf zijn te vinden, ook op internet zijn vertegenwoordigd. Aan een voorspelling over de vraag naar het kopen via internet waagt De Bie zich niet. "Daar kunnen we als Schiphol geen prognose over geven."

In eerste instantie kan er bij de online winkel van See Buy Fly een keuze gemaakt worden uit zeshonderd producten. Die zijn ondergebracht in verschillende categorieën, waaronder drank/tabak, cosmetica/parfum, en media/electronica. Bloemen, bepaalde verse delicatessen en kostbare electronica of sieraden zijn niet via internet te bestellen. Het is mogelijk om direct de bestelling te plaatsen, maar het is ook mogelijk om een lijst samen te stellen en deze op de persoonlijke Schiphol-pagine ('de Koffer') te bewaren. Wie online zijn producten wil reserveren kan dit tot 24 uur voor vertrek doen.

Afrekenen kan gelijktijdig met het versturen van de bestelling, via creditcard, pinpas of chipknip, maar betalen kan ook bij het afhalen. See Buy Fly heeft voorbij de paspoortcontrole afhaalpunten ingeruimd. Daar wordt de bestelling gecontroleerd, samen met de boarding-pass. Wanneer een vlucht wordt geannuleerd of is vertraagd wordt de bestelling ongedaan gemaakt en krijgt de klant het geld teruggestort. Aan het bestellen via internet zijn geen extra kosten verbonden, vertelt De Bie.

De nieuwe site Schiphol.nl wordt nog uitgebreid met nieuwe diensten, zoals de mogelijkheid om een taxi via de site te bestellen. Ook zal er aanvullende reisinformatie opgenomen worden, ondermeer over files, en weersomstandigheden in land van aankomst of vertrek. Ook zal het verstrekken van informatie via mobiele telefonie straks uitgebreid worden, ondermeer met sms. De wap-diensten, zoals vluchtinformatie opvragen, komen straks ook beschikbaar via andere providers dan KPN Mobile.

Deel dit bericht

5 Reacties

Pepita

Oh wat een feest dacht ik toen ik dit las. Vooraf mijn favoriete producten bestellen, afhalen voordat ik ga vliegen en klaar is Kees.Niet dus. Mijn favoriete product om te kopen is het kaviaarextract van La Prairie (ja ja, ik weet het, maar ik blijf er jong bij), maar dat staat niet bij de welgeteld twee (!) huidverzorgingsproducten die worden aangeboden op de site. Gemiste kans dus. Voor zowel de winkel als voor mij. En verder verbaast het me dat de site alleen in het engels is. Mogen bezoekers die terugvliegen naar hun eigen land niet shoppen? De site lijkt me juist een goeie manier om het 'tax free shopping moment' te verplaatsen van de luchthaven van beginpunt reis naar de luchthaven van return point (Schiphol dus). Maar ja, what do I know…

Koen van der Zanden

Eindelijk eens een goede website, waar gemak voorop staat. Elke keer dat ik vlieg, en dat is nogal eens, krijg ik van mijn vrouw of dochter een boodschappenlijste in mijn handen geduwd. "Neem even die Intuition voor me mee, pa?" U kent dat wel… Dan maar gezwegen over de wensen van mijn collega's en secretaresse… Dan loop je daar over die luchthaven, altijd tijd te kort, en dan met die boodschappenlijstjes de winkels afstruimen. Niet dat het geen overzichtelijke winkels zijn, verre van dat. Ik vindt dat de reguliere retail in Nederland daar iets van kan leren. Maar toch, tijd kost het. Met die nieuwe service van See Buy Fly, ben ik nu in staat mijn boodschappen van tevoren te doen, en als ik ga vliegen hoef ik alleen die boodschappen bij een balie op te halen. Voor See Buy Fly moet dit enorm veel betekenen om een dergelijk logistiek systeem op te zetten, er wordt zelfs bij bestellen op voorraad gechecked. Bovendien stellen ze je in staat om zowel online als offline te betalen. Das toch keurig… Het assortiment is veelzijdig met voor ieder wat wils, al zou ik de boeken, CD's en cosmetica inderdaad wat uitbreiden. Een beetje meer speelgoed en wat extra mogelijkheden que wijn lijkt me ook wel wenselijk. Ik word in ieder geval een klant, mits de afhandeling voorspoedig verloopt! Dat moeten we dus nog maar even ervaren!

LM de Bot

Het idee is leuk maar ik denk dat ze echt nog wel moeten gaan uitbreiden. Ik heb net gekeken voor een digitale videocamera en er staat er welgeteld 1 op en dat is nou net degene die ik niet wil hebben! Door het geplubiceerde artikel was ik in de veronderstelling dat er ruime keuze was maar dat vind ik toch flink tegenvallen.  Voor mij persoonlijk geen probleem want ik moet toch 3 uur voor vertrek inchecken dus tijd genoeg om te winkelen (wat moet je anders doen?) Maar als Schiphol dit tot een succes wil maken moeten ze toch de keuze wat uitbreiden. Nu is het nl. een leuk idee wat net niet helemaal af is!

veenstra

Na in de reguliere detailhandel niets gevonden te hebben, langs de weg van seebuyfly een haardroger=f?hn gezocht die in Amerika werkt op 110 volt. Nergens een trefwoord te vinden. Wat nu?

William

Over het algemeen heeft sbf niet echt interessante aanbiedingen. Zoek het artikel eerst eens op op internet en bent zeker goedkoper uit. Bijvoorbeeld de sbf aanbieding van de Samsung Galaxy S3 voor 599 euro. 1 zoekslag op internet en ik vond hem voor 559 euro. Do I need to say more

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond