Deel dit artikel
-

SEM-bureau 6Circles begint met Amazon-marketing

Widya Bereket start per 1 november als Amazon-specialist bij 6Circles. Met haar breidt het SEM-bureau, onderdeel van de Digital Agency Group, zijn werkterrein uit met de marktplaats Amazon.

Bereket heeft acht jaar ervaring met plazamarketing en werkte in dat gebied ook ruim drie jaar bij Amazon in de VS. Het ligt voor de hand dat 6Circles dit domein als eerste aanpakt. Het plan is wel om, bij gebleken succes van de plazamarketing ook aan te sluiten op andere winkelplatformen. Dat kunnen zowel Nederlandse als buitenlandse zijn.

Marketing op Amazon wordt breder gedefinieerd dan het optuigen van een reclamecampagne of een shop. Bereket licht toe: “Bij het opzetten van een strategie komt veel kijken. Voordat je als verkoper sales via Amazon kan realiseren, moet je intern aantal belangrijke zaken op orde hebben: het distributiesysteem, Amazon SEO, UX, op de juiste manier inspelen op reviews van klanten en nog veel meer. Er is weinig ruimte voor fouten omdat het businessmodel van Amazon de klant centraal stelt en zeer streng optreedt bij verkopers die hier te gemakkelijk mee omgaan.”

Niels Meijssen van de Digital Agency Group: “6Circles verwacht vooral klanten binnen e-commerce en retail te kunnen helpen met plazamarketing.”

In de afgelopen maanden zijn in Nederland verscheidene bureaus van start gegaan om de Nederlandse retailer en adverteerder aan te sluiten op het Amazon-platform. Dexport doet dat al jaren maar dan vooral voor webwinkels. Nieuwe spelers als factor-a en Maze-One zitten meer aan de kant van retailmedia.

E-commerce bij Amazon krijgt van de markt de meeste aandacht, maar het bedrijf is ook een ‘uitgever’ aan het worden. Adverteerders besteedden er deze zomer bijna 2,5 miljard dollar reclamebudget.

Binnen de bedrijvengroep waar 6Circles onderdeel van is, is het bedrijf zelf een start-up. Het label ging afgelopen zomer live.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond