Deel dit artikel
-

Shake-in

Spott.nl

Spott.nl, de jammerlijk mislukte samengang van televisie en web, probeert het opnieuw. Om nieuw publiek te trekken heeft de site een serie uiterst irritante commercials gemaakt. Voor die promotie heeft het bedrijf maar liefst 35 miljoen gulden uitgetrokken, en op termijn moet ook het tv-programma terugkeren.

Receptenweb.nl

Na het faillissement proberen oprichters Oscar van Dijk en Michiel Colenbrander een doorstart; ze hebben de rechten van de curator opgekocht en willen met een aangepast businessplan opnieuw culinaire verrassingen brengen.

Killyourdarlings

Terwijl de meeste internetbureaus het hoofd boven water proberen te houden, komen er ook nieuwe bij. Vier afgestudeerde 'Masters of Arts in de Interactieve Multi Media' zijn de oprichters: Jan Enning, Pim van Boesschoten, Dimitri Visser, Daan Schaeffer. Nu maar hopen dat de naam niet teveel afschrikt.

Explainer DC Ghana

In Nederland is het bureau al rijk vertegenwoordigd met ruim zeventig werknemers, daarom was het tijd voor buitenlandse expansie, vonden de directeuren Ronnie Overgoor en Stef Heutink. Ze kozen voor de niet voor de hand liggende hoofdstad van Ghana, Accra. Overgoor spreekt van 'ideëel ondernemen'. Bij de vestiging moeten binnenkort tien mensen werken.

Dunck

Save2smile.nl dekte de lading van 'de grootste voordeelsite van Nederland' niet meer, zegt de directie. Er zijn twee nieuwe diensten ontwikkeld op het gebied van Online Marketing, te weten: Online Loyalty en Online Promotions, dus tijd voor een verandering. Dunck Online Marketing is nu de naam.

SIG Webintelligence

Het Zweedse internetbureau Framfab gaat zelf niet echt goed, maar vanuit het bedrijf is wel een nieuwe start-up gekomen: SIG Webintelligence houdt zich bezig met het aanbieden van concepten en oplossingen op het terrein van personalisatie, eCRM, kennismanagement en agent-technologie. Directeur en bedenker van het concept is Kees Jonkheer, eerder verantwoordelijk voor het netwerk waarop het bedrijf verder bouwt.

Deel dit bericht

3 Reacties

O. Bloemendaal

De shake-in van de shake-outs zullen we het maar noemen!

M. B.Manteigas

Ik ben het helemaal eens met de heer of mevrouw O.Bloemendaal. Vooral wat Spott.nl betreft. Voor de zoveelste keer heb ik geprobeerd een advertentie te plaatsen maar het werkt dan weer niet. Is het niet dat je kunt scrollen danwel dat je een waarde ingeeft en als je doorclicked de site aangeeft dat je een waarde moet ingeven wat je al dus hebt gedaan.Ik krijg sterk de indruk dat Spott.nl alleen maar is bedoeld om de advertentie`s van de kranten onder de aandacht te brengen. Voor als het om personeel gaat, ze komen allemaal uit de dagelijkse kranten en er zelf eentje tussen plaatsen is me nog niet gelukt. Vooralsnog werkt spott.nl bij mij voor geen meter en is het vooral een shakeout! M. B. Manteigas

pim

Schrikt de naam killyourdarlings af ? Misschien niet als de betekenis duidelijk wordt : "Kill Your Darlings, alludes to a concept in the world of film and arts where one is often forced to kill, sacrifice or edit out one's darlings, i.e. the pictures, the scenes we love the most since they don't fit in to the context." En dit geldt ook zeker voor de wereld van "nieuwe media" waarin volgens ons maar al te vaak wordt gedacht vanuit "darlings" en niet vanuit doelstellingen en goede concepten. pim

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond