Deel dit artikel
-

Shampoo Bars en HEMA winnen Friends of Search Awards 2024

Tijdens Friends of Search 2024 zijn de winnaars van de Friends of Search Awards 2024 bekendgemaakt. In de categorie ‘Beste SEA’ (PPC) ging Shampoo Bars er met de overwinning vandoor. In de categorie ‘Beste SEO’ versloeg HEMA de concurrentie.

De jury vindt de campagne van Shampoo Bars de beste case van het jaar vanwege zijn bewonderenswaardige missie en strategische uitmuntendheid. Met als kernmissie het verminderen van het gebruik van plastic, hebben ze niet alleen een hoger doel gesteld voor hun merk, maar ook diepe betrokkenheid getoond bij hun publiek op milieuniveau.

Op basis van slim gebruik van data slaagde HEMA’s creatieve organische multi-channel videomarketingstrategie erin om toprankings te behalen op TikTok en YouTube. Dat leidde tot aanzienlijk verbeterde posities in de Google-zoekresultaten voor zowel brede als zeer specifieke zoekwoorden.

De jury vond de gerichtheid van HEMA op opkomende zoekplatforms met videomateriaal zeer innovatief en creatief. De uitvoering was van topklasse, met uitstekende resultaten op videokanalen en organische zoekopdrachten.

Bij het beoordelen van de inzendingen keek de jury naar hoe de cases zich onderscheiden door helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord gebruik van data.

De jury bestaat uit twee internationale teams van onafhankelijke SEO- en PPC-experts: Barry Adams (Polemic Digital), Frederick Vallaeys (Optmyzer), Arnout Hellemans (Online Markethink), Eline Barten (Wehkamp), Heather Physioc (VML), Anu Adegbola (PPC Live UK), Linda Hogenes (Coolblue), Michel Nienhuis (Google) en Martin Röttgerding (SEA Safeguard).

De Friends of Search Awards zijn een initiatief van brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland. De winnaars hebben hun case op het podium tijdens het Friends of Search-congres op 21 maart gepresenteerd, in de Kromhouthal in Amsterdam, naast een volledig programma met sprekers zoals Aleyda Solis, Martin Röttgerding (SEA Safeguard)en Kevin Indig.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond