Deel dit artikel
-

Simyo test Periscope-app als nieuw klantcontactkanaal

De app is nog maar amper op de markt, maar telecomaanbieder Simyo wil hem nu al inzetten voor klantencontact: Twitters Periscope.

Periscope is een livestream-app van Twitter. Daarmee wordt een smartphone of tablet de camera van de livestream. Volgers op Periscope ontvangen op hun smartphone een melding als een livestream bezig is en kunnen deze via de app bekijken.

Simyo test de app vanuit de overtuiging dat men daarmee heel goed vragen van bellers op een persoonlijke manier kan beantwoorden. Bijvoorbeeld hoe een simkaart moet worden geactiveerd.

Tijdens de eerste test kwam men er erachter dat de app nog niet bruikbaar is om live vragen te beantwoorden. De vragen in Periscopes chatbox verdwijnen echter al na vijf seconden. Dit kan nog niet handmatig worden aangepast.

Tegelijkertijd stelde men vast dat Periscope wél een handige app is om veel gestelde persoonlijk uit te leggen. Bovendien kan iedereen een livestream bekijken, maar ook terugkijken op zijn smartphone. Nadeel is wel dat dit nog niet op de computer kan.

Een voordeel van Periscope is dat vragen via een privéstream kunnen worden beantwoord. Dit zou in de toekomst ingezet kunnen worden om individueel vragen te beantwoorden.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

1 Reactie

gerrit

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond