Singapore Airlines gebruikt blockchain bij loyaliteitsprogramma

Singapore Airlines gaat blockchaintechnologie inzetten bij het frequent-flyerprogramma KrisFlyer. Er komt een digital wallet waarin leden hun punten kunnen uitgeven bij retailpartners.

De mijlen die frequente reizigers verzamelen op vluchten van Singapore Airlines en partners kunnen zij zo op een gemakkelijke en veilige manier uitgeven. De app die hiervoor is ontwikkeld wordt over zes maanden uitgerold en draait op een privé-blockchain die eigendom is van Singapore Airlines. De proof-of-concept van het digitaliseren van KrisFlyer-mijlen is samen met KPMG Digital Village en Microsoft gemaakt. KrisFlyer gaat nu retailpartners benaderen om deel te nemen aan het programma, te beginnen met de Singaporese markt.

Singapore Airlines is niet de enige luchtvaartmaatschappij die bezig is met blockchain. Vorig jaar maakten Lufthansa en Air New Zealand bekend in zee te gaan met de start-up Winding Tree, die stelt dat reserveringssystemen vervangen kunnen worden door blockchaintoepassingen. Verder maakt TUI gebruik van blockchain voor het beheer van hotelboekingen.

Singapore Airlines wil de beste digitale airline ter wereld worden en investeert daar naar eigen zeggen honderden miljoenen dollars in. De digital wallet is onderdeel van die ambitie.

 

 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug