Deel dit artikel
-

Sitebouwer BeUp op vingers getikt voor ‘agressieve verkoop’

Een vordering van BeUp, dochter van sitebouwer Proximedia, op een kleine patisserie in Dordrecht is door de rechtbank Dordrecht afgewezen. De rechtbank spreekt van ‘misbruik van omstandigheden door gebruik agressieve verkoopmethode’.

De uitbater van de patisserie Kapinga kreeg twee vertegenwoordigers van BeUp op bezoek, terwijl het winkelmeisje ziek was en de partner op vakantie. Het gesprek verliep rommelig en de ondernemer was er met zijn hoofd niet bij, omdat hij tussendoor steeds klanten moest helpen in de winkel. De vertegenwoordigers van BeUp bleven maar praten en de ondernemer werd hierdoor zo overdonderd dat hij iets getekend om er maar vanaf te zijn. ‘Qua bedrijf was ik niet eens aan een website toe.’  Het geld voor de bouw van de site moest hij lenen.

De patisserie wilde van het contract af, maar BeUp ging niet akkoord en eiste 5983 euro, te vermeerderen met de wettelijke rente. Het contract werd uiteindelijk ontbonden, maar de patisserie wilde zelfs de administratiekosten terug.

De rechtbank heeft BeUp op de vingers getikt. ‘Twee medewerkers van BeUp hebben twee uur op de met digitale zaken onervaren Kapinga ingepraat en zij hebben een voor Kapinga als digitale leek weinig inzichtelijk contract ter tekening voorgelegd met de mededeling dat later tekenen duurder zou zijn. BeUp had moeten begrijpen, dat Kapinga geen juist beeld had van zijn rechten en plichten.’

Diverse klachten over BeUp komen hetzelfde neer. De ‘vertegenwoordiger’ komt snel en gehaast binnen, ‘doet op het eerste gezicht een mooi voorstel, moet allemaal snel, klanten in de zaak, mijn kinderen liepen rond, en voor je er erg in hebt zit je aan een contract vast.’

Het bedrijf lijkt zich ook maar al te graag voor te stellen als Google Adwords Certified Partner: ‘Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de Google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn,’ aldus een gedupeerde ondernemer. ‘En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel driehonderd per dag.’

De ondernemer vervolgt: ‘Nadat de BeUpper weg was en het even rustig was in de zaak, BeUp even gegoogled. Ben toen rotgeschrokken, gelijk de tegenwoordiger gebeld en het contract geannuleerd. De volgende dag weer gebeld en hij bevestigde dat hij het contract niet zou indienen. Dat heeft hij toch gedaan. BeUp laat eerst de wettelijke bedenktijd voorbij gaan en neemt dan contact op. Nu is de vertegerwoordiger natuurlijk opeens niet meer te bereiken, reageert nergens meer op telefoontjes, sms’jes, voicemails.’

Deel dit bericht

47 Reacties

André Scholten

En toch he, allemaal wel vervelend, maar je zet verdorie zelf je handtekening ergens onder. Je hebt toch geen pistool tegen je hoofd, je tekent toch niet om er maar vanaf te zijn? Het is niet netjes van de vertegenwoordigers, maar nog veel dommer van de klant in mijn ogen.

Sven

Beup maakt gebruik van een gesprek techniek waarbij de kant een overvloed van informatie krijgt en een beetje wordt gehersenspoeld!
Ga maar eens lang op kantoor Oirschot. Natuurlijk ben je zelf verantwoordelijk, maar ze maken er zo een mooi verhaal van dat je geen NEE kunt zeggen.
Want er wordt van alles beloofd!
Ze komen ook altijd aan met een “zogenaamde” actie. En tijdens de actie hoef je zogenaamd niets zelf te investeren. En halen ze een bedrag van 3150 weg. Maar NIEMAND heeft die 3150 ooit betaalt. En de aktie duurt al JAREN.

Gewoon oplichters.

Robert Mulder

Heb zelf ook een keer zo’n vertegenwoordiger van Be-Up op bezoek gehad. Heel opdringerig, beloven gouden bergen, mooi contract zonder investering en valse telefoontjes tussendoor om minder jaren te hoeven betalen maar ik heb alles op verborgen camera toen opgenomen en hem na het gesprek geconfronteerd hiermee. Hij werd acuut 2 maten kleiner en verdween schamend uit kantoor. Zijn houding zei genoeg. Ik geef altijd 1 advies aan ondernemers: Maakt nóóit dezelfde dag beslissingen over een aanbod, zelfs niet van je familie. Neem de info tot je op, pluis alles uit totdat je genoeg weet van het bedrijf en lees áltijd de voorwaarden door voordat je tekent, want bedrijven als Be Up leven niet van tevreden klanten maar enkelt van gerechtelijke vorderingen + rentes. En geef ze eens ongelijk in deze “rechtstaat”, je komt er zo makkelijk mee weg als oplichter…. Leve de Koningin.

Niek

BeUp houdt zich dus ook niet aan Gedragscode voor Telemarketing. Werd zojuist gebeld door iemand die namens BeUp belde (zakelijk) en me wat probeerde aan te smeren. Na mijn “Ik heb geen interesse.” alsnog meerdere malen proberen het product te verkopen. “NEE, IK HEB ECHT GEEN INTERESSE.” En uiteindelijk “Nee, ik kan u niet doorsturen naar het Bel-me-niet-register.”

jan

Het is nog steeds zo als het te mooi is om waar te zijn dan is het meestal ook niet waar. dat vertelde ik in het gesprek nog aan de Beup medewerker, het was ook inderdaad te mooi om waar te zijn. toen ik vertelde dat ik voor een contract van 4 jaar met een maandelijks vergoeding van € 199 toch een paar dagen over na wilde denken, Toen scheurde hij het reeds ingevulde contract voor mijn ogen stuk, dat zegde mij meer dan genoeg. Ze brengen het als een uniek en eenmalig aanbod voor jouw regio waar je eigenlijk direct op moet beslissen omdat ze anders naar een ander gaan, ik wil altijd over dingen nadenken en ik moet er een goed gevoel bij hebben. ze komen met voorbeelden waar inderdaad jouw naam niet in voorkomt. maar ook daar prikte ik gelijk doorheen als je gaat zoeken thema en provincie dan vind je nooit jouw naam of je moet er flink voor hebben betaalt. in google
Svp nooit op in gaan want je kunt niets controleren wat zij doen. pure oplichting.

Sybe Sijt Meerstra

Zelfde negatieve ervaring gehad. Het is ONGELOOFLIJK dat deze mensen nog operationeel zijn. Gewoon oplichters die gebakken lucht verkopen. De dame in kwestie veranderde tijdens de laatste fase van het “verkoopgesprek”totaal van houding. Liet zich na lang aandringen uit de zaak zetten (wilde absoluut NIET weggaan zonder handtekening) Zei als klap op de vuurpijl dat ik ZELF om het advies/bezoek had gevraagd.
Wat mij betreft besteed TROS Radar/Opgelicht opnieuw aandacht aan deze kwalijke praktijken om ondernemers in deze moeilijke economische tijden te waarschuwen.

Sarah Govaert

Beste lezer,
Mijn naam is Sarah en ik werk als Marketing Assistent voor de Proximedia Groep, de overkoepelende holding van onder meer Proximedia Nederland B.V. en BeUP. Omdat er op dit forum regelmatig klachten verschijnen met betrekking tot BeUP, zouden wij graag enkele zaken willen rechtzetten.
BeUP NL
BeUP NL is een onderneming die SEA-diensten levert aan het MKB. Het gros van onze klanten is bijzonder tevreden over onze campagnes, de daaruit voortvloeiende resultaten en onze dienstverlening in het algemeen. Wij betreuren het dan ook ten zeerste dat (te veel) van onze nieuwe klanten blindelings afgaan op de negatieve online berichtgeving, overigens vaak eenzijdig en onvolledig, feitelijk onjuist en/of gedateerd, en derhalve de samenwerking niet wensen voort te zetten, waardoor wij zelfs nooit eens de kans hebben gekregen om onze diensten te leveren.

Het contract:
De contracten van BeUP hebben een standaard doorlooptijd van 48 maanden. Dit staat vetgedrukt, in groter lettertype en onderlijnd vermeld op de eerste pagina en op de achterkant van de overeenkomst.
BeUP biedt twee mogelijke producten aan: enerzijds de ontwikkeling en hosting van een op maat gemaakte website met een CMS (Content Management System) en anderzijds het opzetten, beheren, onderhouden en wijzigen van een SEA-campagne. Vanzelfsprekend kunnen deze twee producten ook gecombineerd worden. Het standaardpakket voor een SEA-campagne biedt tot 3000 clicks per jaar, uit te breiden tot 5000, tot 8000 of maximaal tot 10000 clicks per jaar.
De overeenkomst is een abonnementsformule waarbij, naast de eenmalige dossierkosten, een maandelijks vast bedrag wordt betaald. Wij hebben voor deze formule gekozen omdat wij onze klanten géén torenhoge instapkosten willen vragen voor de aanmaak van een campagne of een website, of dat ondernemers verrast worden door “dubbele kosten” (te weten de kosten voor het onderhouden van de campagne en de kosten voor Google AdWords zelf), iets wat veel andere SEA-bedrijven wel doen. In ruil daarvoor vragen wij aan onze klanten om een samenwerking aan te gaan voor een periode van 48 maanden. Door deze formule nemen wij de zorgen en het beheer rond een Google AdWords-campagne op ons en blijft een dergelijke dienstverlening voor iedere ondernemer betaalbaar.

Call Center:
Omdat BeUP enkel het MKB benadert met een strikt zakelijk voorstel zijn wij niet verplicht om ons te registreren voor het bel-me-niet register. Het bel-me-niet register is enkel van toepassing op consumenten die niet handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
Voor alle duidelijkheid: BeUP is geen telemarketingbedrijf en is niet aangesloten bij deze sector, BeUp is een SEA-specialist en websitebouwer.
Indien een bedrijf toch niet wenst gecontacteerd te worden, kan zij dat op individuele basis aan BeUP melden via info@beup.nl. Wij zullen hen dan niet langer benaderen.
Ten slotte…
De tevredenheid van onze klanten is voor ons uitermate belangrijk. Daarom staan onze klantenservice en onze SEA-specialisten alle werkdagen klaar om u met raad en daad bij te staan.
Wanneer een klant of een prospect hinder zou ondervinden wegens het doen of laten van een of meerdere van onze werknemers of een probleem, een opmerking of een vraag heeft, dan kan deze vrijblijvend contact opnemen door te bellen naar 030/266.96.00 of door een e-mail te sturen naar info@beup.nl. U kunt mij persoonlijk bereiken via marketing@proximedia.nl

Met vriendelijke groet,

Sarah

Sjoerd

Als je als bedrijf zo in de verdediging gaat dan zegt het al genoeg. Een samenwerking van 48 maanden aangaan is niet van deze tijd. En al helemaal niet op de basis die wordt aangegeven: kliks als uitgangspunt voor de hoogte van het abonnement. Aantallen zeggen niets over de kwaliteit van de campagne. Heb dan ballen en werk op basis van sales/leads. Nog interessanter is dat als de campagne eenmaal is opgezet Beup niets meer hoeft te doen voor de komende 48 maanden zolang de kliks maar binnenstromen. Hoezo campagne management? Wat doen jullie dan op week- maandbasis om meer uit een campage te halen?

Juist abonnementsvormen (‘je betaalt meer en dan krijg je meer woorden’ …) zijn killing voor de kwaliteit van campagnes. Maar ja, wat weet een MKB-er hier nou van.

Sorry maar ik zou juist nooit in zee gaan met Beup.

Sarah Govaert

Dag Sjoerd,

Het is bij ons prima mogelijk om een kortere samenwerkingsperiode aan te gaan. Als uitgangspunt wordt veelal 48 maanden genomen. De reden daartoe is te vinden in de relatief lage maandelijkse bijdrage en het ontbreken van een opstartkost, zoals in de sector gebruikelijk is.

U heeft gelijk als u zegt dat het aantal behaalde clicks niet noodzakelijkerwijs een graadmeter is voor het succes van een campagne. Het is echter niet zo dat, ook als er een bepaald aantal clicks wordt overeengekomen, onze dienstverlening daar stopt. Wij proberen altijd, in goed overleg met onze klanten, te kijken hoe de campagne het beste opgezet kan worden om het meeste rendement voor hen te genereren. Dus desondanks het feit dat wij onze klanten niet factureren op basis van een verdienmodel dat uitgaat van het behalen van sales en/of leads, zijn wij wel degelijk bezig met het behalen van conversies voor onze klanten.
Bovendien zou het te ver gaan om enkel af te rekenen op basis van sales en/of leads, daarvoor zijn alle SEA-campagnes afhankelijk van teveel externe factoren die zich buiten onze invloedssfeer bevinden.

De mate waarin en hoe vaak een campagne wordt geoptimaliseerd verschilt, vanzelfsprekend, per klant. Sommige accounts vereisen zeer veel onderhoud, en anderen behoeven inderdaad aanzienlijk minder – en minder vaak – wijzigingen. Zo is er een grote groep klanten die elke twee tot drie dagen, zo niet dagelijks, moet worden bijgestuurd. Daarnaast nemen wij tegenwoordig periodiek contact op met onze klanten om de status van de campagne te bespreken en of deze nog de gewenste resultaten behaalt. Afhankelijk van de uitkomst van dit gesprek, zal de campagne in meer of mindere mate onder handen worden genomen. Daar dit echter een redelijk recente ontwikkeling is, zal er een aanzienlijk aantal voormalige klanten zijn dat dit specifieke aspect van onze dienstverlening helaas nog niet heeft mogen ervaren.

Uiteraard moedigen wij onze klanten aan om zelf met hun campagnebeheerder contact te zoeken wanneer zij vragen hebben of wijzigingen wensen door te voeren. Alle klanten hebben een overzicht van hun campagne, de behaalde resultaten en de beheerder, op hun persoonlijke klantenpagina.

Graag zouden wij wat uitleg willen omtrent uw opmerking “Juist abonnementsvormen (‘je betaalt meer en dan krijg je meer woorden’ …) zijn killing voor de kwaliteit van campagnes” alvorens wij hier verder op ingaan. Want wij gebruiken geenszins een constructie waarbij er meer betaald moet worden om meer woorden in een campagne te laten plaatsen (en er derhalve, naar ik aanneem hetgeen u op doelt, “loze”, “onzinnige” of “onnuttige” zoektermen aan een campagne worden toegevoegd). Voor de duidelijkheid: onze abonnementsvormen zijn gebaseerd op het aantal te behalen clicks, niet het aantal zoektermen dat er in een campagne wordt opgenomen.

met vriendelijke groet,

Sarah Govaert

Kees

Jullie moeten je wel houden aan het bel-me-niet register. Natuurlijke rechtspersonen zoals eenmanszaken en VOF’s vallen namelijk ook onder die wetgeving. Staat vrij duidelijk op de site van bel me niet: https://www.bel-me-niet.nl/
Beup moet zich dus hierop aanpassen.

Ook zag ik op dit forum dat jullie directeur zegt klanten zouden moeten kunnen opzeggen binnen 8 dagen: http://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=46;action=display;threadid=41755
Raar dat je dat hier gewoon verzwijgt.

Sarah Govaert

Be Up , wij geven u 48 maanden een Be Down gevoel. onze vertegenwoordigers zijn gespecialiseerd in leugens en opdringerigheid.
Met vriendelijke groet.

Thijs

Tip voor Be Up: betaal je account managers een normaal vast salaris uit ipv de scheve verhouding naar resultaat: http://www.beup.nl/werken_bij_beup.html
Wetenschappelijk bewezen dat dit bijdraagt naar enkel korte termijn gewin en niets toevoegt voor de lange termijn. En dat kan wellicht wat verklaren als ik zo de eerste vehalen lees. Succes!

Sarah Govaert

Dit voorlaatste bericht werd dus duidelijk niet door mij of door een andere werknemer van BeUP geschreven.

@kees: Over je opmerking over de bedenktijd van acht dagen: Wij zijn niet verplicht om die acht dagen bedenktijd te geven. Omdat wij echter begrip hebben voor klanten die van mening veranderen, bieden wij iedere klant de mogelijkheid om binnen acht dagen vanaf ondertekening van de overeenkomst af te zien van samenwerking. Wanneer een klant ervoor kiest om het contract op te zeggen, kan een vertegenwoordiger contact opnemen met de klant om een aanbod te doen welke wellicht beter aansluit op de wensen van de klant
Dit heb ik ook al eerder vermeld op andere openbare fora. Hier leek het me echter minder relevant.

Piet

In uw contract staat max. 3000 kliks per jaar ? En dat voor 200 EURO per maand ? ( 8 bezoekers per dag !) Daar gaat elke (web)winkel op failliet !

Uw vertegenwoordigers schermen tijdens het gesprek inderdaad ook met een kortere periode ( waarvan u nu opeens aangeeft dat dat zou kunnen), ze laten de niets vermoedende winkelier echter wel het contract voor 48 maanden tekenen ! Dat is dus 9600 EUR weggegooid geld !

Piet

Een geweldige staat van dienst : 750 MKBers opgelicht: https://www.google.nl/#q=intitle:proximedia.com+-inurl:proximedia
Of hoe zou u het leveren van zulke flut websites anders omschrijven ?

Ria

Ze zijn deze week ook bij mij langs geweest. En iedereen die zegt: Wat dom om te tekenen … Nee, ik heb niet getekend, omdat ik het principe heb dat ik NOOIT iets teken zonder er eerst even over nagedacht te hebben. Maar ze hebben zo’n verkooptechniek dat ik snap waarom mensen tekenen. Heb dit ooit eerder meegemaakt bij de verkoop van timesharing. Die gasten krijgen een training hoe ze mensen zo gek kunnen krijgen om te tekenen.

Dirk

Je wordt echt gestoord van die lui!!
Regelmatig meerdere keren op ene dag gebeld en dan nog verbaasd kijken dat je ze “wederom” afwijst.
Bedrijf zou gesloten moeten worden met hun agressieve verkoop.

Ondernemer

Heb ze ook op bezoek gehad.
Agressieve verkopers die het contract al klaar hebben en je meteen willen laten tekenen.
Dat heb ik dus niet gedaan, en volgens de verkoper heb ik nu mijn doodsvonnis getekend en heeft mijn bedrijf geen bestaansrecht meer.
Tussendoor nep telefoontjes plegen om naar 24 maanden te gaan i.p.v. de 48 maanden.
Heb de vertegenwoordiger gewoon buiten moeten zetten, omdat hij maar niet ophield mij te overtuigen.
Ik zou geen ondernemer zijn met ballen en geen beslissingen durven te nemen.
Nou ik ben blij dat ik niet heb getekend en die kerel de deur heb gewezen.
Raar bedrijf en rare verkooptechniek.

Marcel

Wat een bedrijf, ook op bezoek gehad maar ik ben gewoon cool gebleven, maar wat een agressieve verkoop. Of ik geen zin meer had in te ondernemen, hij bleef maar hameren op 1 woord en dan op de eerste pagina scoren, die is gek, ja in adwords als je maar betaald, nee in gratis gedeelte kun je dat niet garanderen, met 2 woorden kan het lukken, dus loze beloftes en een gigantisch maandbedrag, verder actie dus direct beslissen en vervolgens zou ik failliet zijn op korte termijn als ik deze kans liet schieten.
Dus kortom, men toont geen bewijs voor gehaalde resultaten en weet je wel wat voor systeem qua website er voor dat geld per jaar gemaakt kan worden, zo wil ik er wel 20 per jaar.
Gewoon oplichters dus, niet buitenzetten maar schuppen!

Jan

voeg bij deze bedrijven ook maar Firstchoize uit Hoofddorp toe.
exact dezelfde ellende en sinds begin dit jaar actief.
deze mannen zouden mijn bestaande adwords campagne wel even optimaliseren en verbeteren.
ik ben er helaas ingetrapt. één bron van ellende en wanprestaties.
het heeft mij € 2500 ex btw gekost om van deze laaielichters af te komen.
alleen al het feit dat ik bereidt was om dit bedrag op tafel te leggen geeft al aan wat voor ellende dit was.
het enige wat ik nog kan doen is via forums andere te waarschuwen voor deze oplichters.

ook een gedupeerde

September 2012 ben ik ook onder de hoge druk van de agressieve verkoper voor gaas gegaan. Na thuis op google gekeken te hebben ben ik me rot geschrokken. Natuurlijk zeggen mensen je bent er zelf bij, je tekent zelf, maar die hebben die agressieve verkoper niet over de vloer gehad, want je ziet hoeveel gedupeerde er zijn, dat was een schrale troost dat ik niet de enige domme tr.t was. Ik heb het hele contract doorgespit en nergens staat de 7 of 8 dagen bedenktijd, sterker nog toen ik contact opnam om het te kunnen annuleren werd mij verteld. U kunt een rechtzaak beginnen, maar winnen zult u hem niet, de 8 dagen bedenktijd geld voor particulieren en niet voor (kleine) ondernemers. Het is gewoon een wurgcontract doordat ze al zoveel rechtzaken hebben gehad weten ze precies hoe ze e.e.a. moeten aanpassen in hun contract zodat je er gewoon voor 24 maanden aan vast zit. En de verkoper maar praten het is voor één jaar, waarop ik zeg er staat hier 24 maanden, ja mevrouw dat geldt niet voor u! Nou mooi wel, ik werk me een slag in de rondte om het te kunnen opbrengen (kan het eigenlijk niet opbrengen). Het levert je echt niets op als alleen ellende, zorgen en financiële problemen! Ja je kunt er vanaf hoor, dan moet je gewoon het geld betalen tot einde periode en weet je zeker dat je niets ontvangt. Nu ben ik inmiddels een jaar verder, je krijgt mooie grafiekjes te zien hoeveel bezoekers je zou hebben gehad op je site, die via hun link hebben geklikt. Nou dat zijn er per dag meer dan ik aan bezoekers heb wat mijn eigen website bijhoudt, dus kloppen doet het ergens niet! Als ik dat meldt, dan zegt de dame in kwestie dat dat niet haar afdeling is. Dan denk ik het is ook eigenlijk zonde van mijn tijd om hier nog meer aandacht aan te besteden, het heeft en kost me al genoeg! Maar soms is het zo frustrerend dat er mensen zijn die je op deze manier kapot kunnen maken. Dat er wezens zijn (mensen kan ik ze niet noemen) die voor zo’n bedrijf willen werken dan heb je toch geen enkel fatsoen, norm of waarde, om op die manier je geld te verdienen, onbegrijpelijk.

Maaike

Zojuist 2 heren van Beup op bezoek gehad. Hun hele verhaal gehoord en niet getekend! Mooi pakket, veel gratis diensten? De catch, als je tekent , zit je voor 4 jaar vast aan een contract! Dat je maar liefst meer dan €11000,00 kost. Eerlijk gezegd , had ik na het vrij luchtige ,doch opdringerige telefoontje, waarin ik de afspraak heb gemaakt heb, niet anders verwacht dan dit! Inmiddels als zelfstandig ondernemer al eerder op mijn …gegaan en zal nooit meer aan de deur zulke contracten afsluiten! Dit is dan ook mijn advies aan iedere kleine zelfstandige, trap er niet in! Met de juiste drive en het juiste netwerk kom je er ook wel!
Maaike Creations

flower power

It all started with a phone call and a promise to put me on the first page of google. BeUp came to my home and promised that my website would be ranked on the first page of google. I stupidly believed them and signed a 4 year contract. 3 months down the line, I am noticing that I am getting no response from my website. When I looked on google, I could not even find myself. When I contacted BeUp and asked what the hell was going on they said they had put me in a different catagory than what we had agreed (and what was written on our signed contract). I had paid the 3 months – and then i stopped paying. I had already lost so much business. My work is seasonal and June, July Auguat are the best months for work. I was horrified. I wanted out of the contract. Be Up sent me a letter, apologizing and then offering me 3 months for free, yet not admitting what they did wrong. ( When I finally did find myself on page 5, my name was mispelled!!!) I have a lawyer now writing to them to cancel the contract.

Het begon allemaal met een telefoontje en een belofte voor mij op de eerste pagina van google te zetten. BeUp kwam naar mijn huis en beloofde dat mijn website zou worden gerangschikt op de eerste pagina van google. Ik dom geloofde hen en een 4-jarig contract getekend. 3 maanden langs de lijn, ben ik te merken dat ik krijg geen antwoord van mijn website. Toen ik keek op google, ik kon mezelf niet eens vinden. Toen ik contact BeUp en vroeg wat de hel er gaande was ze zeiden dat ze hadden me in een andere catagorie zet dan wat we hadden afgesproken (en wat er op ons ondertekende contract werd geschreven). Ik had de 3 maanden betaalde – en toen stopte ik het betalen. Ik had al zoveel verloren zaken. Mijn werk is seizoensgebonden en juni, juli Auguat zijn de beste maanden om te werken. Ik was geschokt. Ik wilde uit van het contract. Worden omhoog stuurde me een brief, excuses en vervolgens het aanbieden van mij 3 maanden gratis, maar niet toegeven wat ze verkeerd deden. (Toen ik eindelijk vond mezelf op pagina 5, werd mijn naam verkeerd gespeld!) Ik heb nu een advocaat schriftelijk aan hen om het contract te annuleren.

ABU

Zou het niet verstandig zijn alle slachtoffers va BEUP te concentreren en gezamenlijk actie te ondernemen tegen dit soort oplichters. Misschien is er onder ons één die het voortouw wil nemen?

Bed and Breakfast Beekstraat-Elburg

6 december 2013

Wel ik heb vrijdag 6 december ook een hele opdringerige vertegenwoordiger binnen gehad.
Hij wilde dat ik tekende met een bedrag van 234 euro p.m. en 2 jaar lang. Hij heeft echt 1,5 uur op me ingepraat.
Maar ik heb GEEN handtekening gezet!!!!
Goddank zullen we maar zeggen!

t.herder

8-1-2014 ook zo’n man in huis gehad toen ik zij dat ikzij dat ik er over na wilde denken om te tekenen binnen een uur over 12000 uero was hij binnen de minuut weg heb de naam opgezocht ben blij dat ik niet getekend heb dus let op voor deze (verkopers) oplichters

Raf

agressief benaderd, niet voorgesteld na 4x vragen, vroeg meteen om afspraak, zeer opdringerig en niet luisteren, dikke nul voor BeUP.

Holger

Hetzelfde verhaal hier. Een of andere nitwit aan de lijn. Ik vroeg of ze enig idee hadden wat wij dan als bedrijf deden… Nee dat niet maar ze wilden een afspraak. Natuurlijk nooit doen!
Ze bellen iedereen na vanuit het kvk bestand. Jammer dat er dergelijke bedrijven bestaan, geven de markt een slechte naam…

Er VaRo

Vrijdag 23 mei contract getekend en enkele dagen later opgezegd via a) mail b) fax c) aangetekend post d) gewone post.
Contract was 24 maanden van 234 euro, mondeling aanbod van 200 euro.
Mail gestuurd: geen kosten, geen bezoek, geen telefonisch contact.
Hoe loopt dit af ?

Wakkere Willie

Ook wij zijn vandaag benaderd door Be Up. De medewerker vroeg gericht naar een directeur, zoals hij zei. Omdat deze gevraagd had hem te bellen. Dat bleek niet het geval te zijn en een smoes om “binnen” te komen. Een telefoonnummer om deze medewerker terug te bellen: nee, dat wilde hij niet geven, maar wel een afspraak. Helaas voor deze medewerker heb ik dat afgeblokt. Aangezien ik een raar gevoel had na dit telefoongesprek, ben ik eens gaan snuffelen op internet. En ja hoor, Be Up. De grootste oplichters in deze markt. Ik heb dan ook Be Up gebeld en gevraagd naar deze medewerker. Uiteraard was deze niet te bereiken. De medewerker, die mij te woord stond verteld, dat ons bedrijf niet van oplichterspraktijken gediend is met het verzoek, ons op geen enkele manier nog te benaderen. Natuurlijk was het niet waar, wat op internet staat. Waarom dan gedaan wordt, alsof er reeds contact geweest is om “binnen” te komen, tja, dat wist deze meneer ook niet. Of dat een normale gang van zaken is om je diensten aan te bieden ? Ook geen antwoord.

ADVIES: AFBLIJVEN VAN BE UP EN AANVERWANTE BEDRIJVEN EN HET GESPREK DIRECT AFKAPPEN.
Geen wonder dat ze MKB benaderen: de eigenaren hebben het vaak veel te druk om zich met kleine lettertjes te bemoeien. Niet goed, maar wel de werkelijkheid, waar BE UP misbruik van maakt.

Wouter Hol

De directeur van BeUp, Jan Catrysse, heeft mij meermaals benaderd om bepaalde berichten die ik geschreven zou hebben van het internet te halen. Toen ik ongevoelig bleek voor de niet al te beste argumentatie van meneer Catrysse, stuurde hij een advocaat op mij af.

Dat was niet zo handig van hem. Nou voelde ik mij gemotiveerd om eens de praktijken van dit bedrijf goed in kaart te brengen en te publiceren op Higherlevel:
http://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/551

Het enige dat BeUp (Proximedia) kan is ondernemers een waterdicht contract van grofweg tienduizend euro laten tekenen. In ruil daarvoor krijgt de ondernemer een crappy website en een miezerige SEA deal.

Chantal

Ik zelf ben ook prooi geworden van dit bedrijf. Ben nog steeds bezig met het gevecht tegen dit bedrijf. Ik wil graag Wouter Hol bedanken voor alle informatie die ik door zijn blog en forumberichten het gelezen. Ik hoop dat er niet meer mensen door dit bedrijf worden kaalgeplukt!

marcel

Wouter top! jouw info helpt enorm. Ook wij lijken stevig bedonderd te worden. Voor 13000 euro het schip in met een bedrijfje wat bestaat uit iemand die met liefde, inzet en enthousiasme bezig is. En met een omzet die maakt dat het faillissement meteen een feit zou zijn. Advocaat betrokken, stappen ingezet. Ik wacht even af maar komt het niet goed, ga ik aan de slag om krachten te bundelen richting rechtbank, politiek, Publicis en iedereen die hier een bijdrage aan kan leveren.

Mo

Dag fijn om te lezen. Ook bij mij loopt de zaak nog. Ik kan er nog elk moment kwaad maar ook heel verdrietig om worden. Laten we elkaar op de hoogte houden en als het nodig blijkt onze krachten bundelen. Ik ben bereid ver te gaan. Voor de anderen wees gewaarschuwd voor be up en al hun loze beloftes!

anne bron

Ook bij mij,kwam een nog al jonge man aan de deur met het verhaal dat hij van google is
en voor mij een mooie website en allemaal van die mooie verhalen,,en dan zzei hij telkens weer ,en dat allemaal gratis bron.totdat de fakturen kwamen waar nog al van schrok,ze hebben bij mij de incasso ingeschakelt en willen 9000 euro,ook ik ben er ingetrapt,valse mensen

Frans Jansen

Hier ook een geval… Een aardige jonge man(weet niet of ik namen mag noemen) Kwam aan de deur, in mijn prive situatie. Kopje koffie erbij, en toen het verhaal. Al snel vertelde hij dat hij erg op zijn gemak was hier, lekker open en los. Ben ik veel te vatbaar voor.
Flink verhaal, presentatie op de tablet, en het wegstrepen van enorme bedragen waardoor er €200 per maand overbleef. Beloftes dat er pas betaald hoefde te worden als alles helemaal geregeld is, site klaar en tablet in ontvangst, er werd gevraagd of ik incasso wilde of factuur en bij het weggaan gaf hij mij zijn kaartje en vertelde op dit nummer ben ik altijd te bereiken. Ik dacht raar, er staat geen mobiel nummer op, zal wel dan.
Het begin van het project verliep redelijk ok, tablet werd geleverd, ik kreeg telefoontjes over de opbouw van de site.
Tot ik ineens een factuur kreeg van dossierkosten. Wilde ik de vertegenwoordiger bellen, vertelde ze mij aan de telefoon dat dat niet kan, dat ik hem nooit te spreken krijg.
Meteen een mail gestuurd dat het allemaal niet klopt, want er was afgesproken betalen als alles klaar is, en contact.
Niet veel later bekeek ik mijn rekening en het was gewoon geincasseerd! inclusief €200 maandelijkse kosten.
Weer een mail, antwoord coulance regeling. crediteren en vanaf oktober betalen.
Afspraken worden niet nagekomen, mensen niet meer te bereiken, en zonder toezegging incasseren…
Ik ben er klaar mee, en zeker na het lezen over al het nieuws van BEUP.
Daar ik vorig jaar gestart ben, en nog enorm opbouwend ben, en elke maand de eindjes aan elkaar moet knopen, zelfs mijn prive auto moet verkopen om overeind te kunnen blijven, en zelfs steun ontvang kan ik dit niet meer bolwerken.
Maar ik zal aan het kortste eind trekken en mijn bedrijf verliezen. Stom dat ik er ook ingetrapt ben, en niet van te voren info verzameld heb.

Jaap Schoon

Beup heeft ook mij benadeeld, GEEN zaken mee doen!

Jeanet de Wit

Hier nog een slachtoffer.
helaas in 2012 getekend en al diverse malen voor de rechter geweest.
En nog is het niet voorbij.
identiek verhaal als hierboven genoemde reacties.

Margriet wartena

Ben nu 4 jaar aan het procederen. Uitstel na uitstel
Februari weer aan de beurt!

Karim

Ik was ook niet slim om voor deze slimme groep van graaiers te werken.
grootste graaier is die nep turk, van omer cecik uit Amersfoort.Directeur salesmanager nederland ofzo….

Met je vieze uitspraken. Ik heb een video van jou in zatte
satanische houding. Je moest je schamen….
personeel zat voeren. Heel jou leven berust op wrok. Hoop dat je heel
gelukkig bent.

Ook ik heb een fout gemaakt, door voor dit clubje te werken.
Ze adverteren voor hun vacatures massaal op marktplaats.
Tuurlijk zijn de Belgen, de echte eigenaren slimme gehaaide ondernemers.
De rest, die daar onder vallen…zijn allemaal kudde schapen die volgen.

Kortom wat hun beleid is, personeel aanwenden…onder druk en alcohol bedrog uiten. Klant is echt poep voor hun. Gaat alleen om contract. Verkopers krijgen 2 maanden contract. Kun je telkens druk uitoefenen. Gaat ook een mystery manager zogenaamd mee, is puur om jou te controleren. Je werk is heel simpel.
3 A4 tjes letterlijk , woord voor woord uit je hoofd leren. Deze krijg je ook mee op je sollicitatiegesprek. Week later tijdens 2 gesprek wordt je verhoord. Je denkt mooie baan…auto vd zaak…mobiel…zakelijk ..in pak. Maar dan zie je je arbeidsovereenkomst….mimumloon + provisie. Elke contract 200 euro progressieve verdiensten….had je er 4 ofzo..dan kreeg je 300 euro p contract.

iedereen gedroeg zich als slaaf van de ander. Continue druk en dreigementen.
en er werden voornamelijk veel marokkanen (ikzelf) en turken aangenomen.
Weet nog steeds niet precies de juiste redenen hiervoor..maar heb mijn doubts.

mensen gebruik je verstand aub. Het kan niet waar zijn, al dat mooie praatjes.
contract op papier is waterdicht. Maar wat de verkoper verteld, klopt niet met wat er op papier staat. Allemaal list en bedrog.

Het Allerbelangrijkste laat je niet naaien door op dezelfde dag je vonnis te tekenen. En trap niet in de goedwillendheid van een bedrijf.

Hans Nijboer

Ik werk op dit moment nog voor BE UP.
Kan jij mij meer vertellen aub ??
Ik moet binnekort mijn contrct verlengen!!

Jullie lezers snappen toch wel dat ik niet mijn echte naam vermeld hierO.

Jan Libbenga

Diverse reacties verwijderd. Svp geen persoonlijke afrekeningen en houd het feitelijk.

Karim

Ook ik heb een fout gemaakt, door voor dit clubje te werken.Ze adverteren voor hun vacatures massaal op marktplaats.Tuurlijk zijn de Belgen, de echte eigenaren slimme gehaaide ondernemers.De rest, die daar onder vallen…zijn allemaal kudde schapen die volgen.Kortom wat hun beleid is, personeel aanwenden…onder druk en alcohol bedrog uiten. Klant is echt poep voor hun. Gaat alleen om contract. Verkopers krijgen 2 maanden contract. Kun je telkens druk uitoefenen. Gaat ook een mystery manager zogenaamd mee, is puur om jou te controleren. Je werk is heel simpel.3 A4 tjes letterlijk , woord voor woord uit je hoofd leren. Deze krijg je ook mee op je sollicitatiegesprek. Week later tijdens 2 gesprek wordt je verhoord. Je denkt mooie baan…auto vd zaak…mobiel…zakelijk ..in pak. Maar dan zie je je arbeidsovereenkomst….mimumloon + provisie. Elke contract 200 euro progressieve verdiensten….had je er 4 ofzo..dan kreeg je 300 euro p contract.iedereen gedroeg zich als slaaf van de ander. Continue druk en dreigementen.en er werden voornamelijk veel marokkanen (ikzelf) en turken aangenomen.Weet nog steeds niet precies de juiste redenen hiervoor..maar heb mijn doubts.mensen gebruik je verstand aub. Het kan niet waar zijn, al dat mooie praatjes.contract op papier is waterdicht. Maar wat de verkoper verteld, klopt niet met wat er op papier staat. Allemaal list en bedrog.Het Allerbelangrijkste laat je niet naaien door op dezelfde dag je vonnis te tekenen. En trap niet in de goedwillendheid van een bedrijf .

Karim

Uit fatsoen, vindt ik na al die jaren…natuurlijk bij de ex-werknemers die zich
schuldig voelen , voor de wanprestatie waaraan wij allen persoonlijk hebben
meegewerkt. Dat wij hoogstpersoonlijk deze klanten moeten bellen en naar hun ervaringen moeten vragen. Ik heb dit reeds bij al mijn 6 klanten gedaan.

Kortom 5 van hen voelden zich zwaar gechanteerd en bedonderd . 2 hiervan verkeren in een nog lopende rechtzaak. En 1 is ondernemer af.
Ellende dus.

dit waren mijn resultaten. Geen 1 tevreden. Het heeft Be Up als ze voor het
maximale gaan 48 maanden x (+-) 230 = 10.000 en meer per klant.
6 klanten keer plus minus 10.000= 60.000 euro.

kosten personeel 2 maanden x minumloon + 2 maanden kosten oude afgetrapte lease auto= 6.000

tel uit je winst. Vergeet niet die paar pipos op kantoor . Die af en toe een paar keer
op jou trefwoorden en zinnen enterren op Google. Ze zijn toch een samenwerkingsverband met Google Certified Partners.
Ze beloven je slechts die aantal clicks per jaar , toch ?

Frans van Bekhoven

Alle verhalen die hier worden geplaatst kloppen met onze ervaringen. Jammer dat er in Nederland geen optie is om echt iets tegen dergelijke ‘boevenbendes’ iets te doen. Ze kunnen vrij hun gang gaan en bakken met geld verdienen over de rug van anderen.

Sjaak Bral - Trekvereniging "de lamme hand"

Hahaaaaaaaaa. Hahhaaaaaaaaahahaaa. Ik moet lachen om Sarah die kennelijk nog serieuze pogingen onderneemt op dit blog om gedupeerden te overtuigen van de ‘goede bedoelingen’ van BeUp. Dit is toch water dragen naar de zee. Geweldig!!!

Kim

Even een vraagje? Wat als je jouw kvk of ondernemingsnummer stopzet? Bij mij is het trouwen click plus.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond