Deel dit artikel
-

Slecht weer goed nieuws voor RTL

Het online bereik van RTL Nederland groeide afgelopen jaar met 28 procent. Door de overname van Buienradar.nl vorig jaar is het bedrijf nu de vierde grootste online uitgever in Nederland.

Dat valt op te maken uit de bereikscijfers die STIR onlangs publiceerde. Een jaar geleden had RTL een online bereik van 36,4 procent. Dat was eind maart gegroeid tot 46,1 procent.

De cijfers van het overgenomen Buienradar.nl (bereik 23,7 procent) vertekenen echter wel de afzonderlijke resultaten van de online RTL-titels. Het blijkt dat enkel de sites van RTL5, RTL7, RTL XL en RTL Z afgelopen jaar enkele procenten aan bereik wonnen. De anderen verloren aan bereik.

RTL Nederland is op internet aanmerkelijk groter dan zijn commerciële tegenhanger SBS. De tv-zender van Talpa en Sanoma Media noteerde eind maart een online bereik van slechts 13,9 procent. Dat is nog geen derde van wat RTL realiseert.

De grootste online uitgevers gemeten naar bereik:

  • Sanoma Media – 66,5 procent
  • Publieke Omroep – 60,2 procent
  • Telegraaf – 59,4 procent
  • RTL – 46,1 procent
  • Marktplaats – 45,3 procent
  • De Persgroep – 29,5 procent
  • Wegener – 28,2 procent

Foto: Dan Nguyen (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond