Deel dit artikel
-

Sligro, Arla Foods en Stryfes naar Emerce B2B Digital

Sligro, Arla Foods en Stryfes zijn de eerste namen van bedrijven die zich presenteren op Emerce B2B Digital op 16 mei in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Sligro heeft in een jaar tijd 53 experimenten gedraaid. 23 bleken winnaars en 10 verliezers. De verlizers hebben Sligro behoed voor het bouwen en doorvoeren van op voorhand gefaalde concepten. Bij grotere organisaties kan er weerstand zijn als je start met experimenteren. Bij Sligro werd dat opgepakt door eerst de focus te leggen op eenvoudige verbeteringen (het laaghangend fruit) en zo de kracht van CRO te bewijzen. Kim Beniers vertelt hoe Sligro die cultuur heeft aangewakkerd en hoe je daar zelf vandaag al mee kunt starten.

Binnen Arla Foods hebben ze een Test & Learn programma opgezet. Waarmee ze, aan de hand van experimenten, hun leerproces versnellen en de bureaucratie te omzeilen en ‘quick & dirty’ kunnen testen wat wél en niet werkt.

Tijdens deze sessie zullen Nike en Remi vertellen hoe de experimentele cultuur hen heeft geholpen om e-commerce naar een hoger niveau te tillen en wat voor een methodologie zij binnen Arla Foods hanteren.

Tegenwoordig wordt meer dan driekwart van de aankoopbeslissingen genomen louter op basis van online gevonden informatie. Als je met je bedrijf wilt groeien, moet je daarom online de autoriteit worden in jouw branche. Hoe win je daar het vertrouwen van je potentiële klanten?  Door al hun vragen te beantwoorden en hun zorgen weg te nemen. Het inmiddels beproefde recept voor deze sales- en marketingstrategie heet They Ask, You Answer.

In de sessie van Danielle Navas-Brandt MBA van Flynq leer je waarom het werkt en krijg je een voorproef van hoe je het aanpakt in de praktijk. Deze methodiek verandert niet alleen jouw kijk op sales en marketing, maar maakt jou en je organisatie veel sterker klantgericht. De sessie is gericht op B2B directie, verkopers en marketeers.

Meer namen van sprekers volgen. Kaarten zijn hier te koop.

Foto Peter Boer

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond