Deel dit artikel
-

Slimster.nl (SEO) en Leen Bakker (SEA) winnaars Friends of Search Awards 2020

Tijdens het Friends of Search-congres, georganiseerd door brancheverenigingen IAB Nederland en DDMA, zijn vandaag de winnaars van de eerste Friends of Search Awards bekend gemaakt. Slimster.nl gaat er vandoor met de award voor beste werk in Search Engine Optimization (SEO). Leen Bakker neemt de Search Engine Advertising (SEA)-prijs mee naar huis.

De genomineerden Slimster.nl, Europcar en SKODA laten volgens de jury zien dat Nederland op SEO-gebied op hoog niveau presteert en dat strategisch inzicht gecombineerd wordt met tactische executie op wereldniveau. Slimster.nl bleek uiteindelijk de topfavoriet.

‘Slimster.nl heeft een zeer goed uitgevoerde migratie, waarbij niet alleen het huidige verkeer wordt behouden, maar ook met een groot percentage wordt verhoogd. Migraties zoals deze komen niet zo vaak voor in Nederland. Het geautomatiseerd taggen en omleiden van afbeeldingen is goed uitgevoerd. Ook is het erg innovatief dat het mogelijk is om met Slimster.nl te praten met Google Assistant,’ zo luidde het oordeel.

De SEA-jury is ook zeer onder de indruk van de winnende case van Leen Bakker, dat in de finale bol.com en A-Z Barbecue & Gourmet Party Service versloeg. Leen Bakker maakt volgens de jury geweldig gebruik van een breed scala aan Google Ads-mogelijkheden om de online ervaring te repliceren die een persoon zou hebben in zijn winkel.

Volgens de jury maken de beste cases optimaal gebruik van de automatiseringsmogelijkheden van Google. Ook zijn eigen inzichten, business-data en een flinke dosis creativiteit toegevoegd om de resultaten naar een geheel nieuw niveau te tillen.

De onafhankelijke jury bestaat uit Barry Adams (Polemic Digital), Brad Geddes (AdAlysis), Marcus Tober (Searchmetrics), Kate Adams (Google), Linda Hogenes (Coolblue), Areej Abuali (Zoopla), Frederick Vallaeys (Optmyzr) en Denise Scheel (Microsoft).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond