Deel dit artikel
-

Smartclip dieper in reclame voor interactieve tv

Het videoreclamebedrijf Smartclip van Joop van den Ende breidt zijn dienstverlening uit met reclamevormen voor internettelevisie.

Daartoe stelt het Shirlène Chandrapal aan. Chandrapal is afkomstig van Yahoo Europa. Daar was ze verantwoordelijk voor de activiteiten rondom Connected TV. Dat is een platform om Yahoo-kopij via internet en televisie toegankelijk te maken.

De Engelse wordt bij Smartclip de bazin van de nieuwe tak van sport Hybrid TV. Dat staat simpelweg voor reclame in een omgeving waar het tv-scherm met internet is verbonden. Chandrapal gaat werken op het hoofdkantoor in Duitsland maar moet de tv-diensten internationaal uitrollen.

Smartclip biedt adverteerders de mogelijkheid om hun videoreclames wijd over het web te distribueren. De reclamefilmpjes spelen zich voor of tijdens andere filmpjes af, prerolls of lay overs. Smartclip claimt een maandelijks bereik van 450 miljoen bekeken video’s. Iedere keer dat een consument op een reclameuiting klikt, rinkelt de kassa bij Smartclip.

In december 2008 nam Joop van den Ende via zijn investeringsfonds een substantieel minderheidsbelang in Smartclip. Sindsdien opende het kantoren in Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje, Italië, Amerika en Scandinavië en kocht het Moon Broadcasting van Annemiek Verhagen in Amsterdam.

Van Google wordt vandaag via de Wall Street Journal bekend dat het zijn Doubleclick Ad Exchange uitbreidt om ook als hub voor videoreclames te fungeren. Adverteerders kunnen hun bestaande clips invoeren bij Google waarbij de advertenties via real time bidding op derde sites worden vertoond.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond