Deel dit artikel
-

Snakeware in Zweedse proef met iBeacons

Snakeware start begin volgend jaar een proef met iBeacon-technologie bij de plantenzaak in de Coop-supermarkt. “We nemen personeel veel werk uit handen en het scheelt logistiek veel in de kosten”, aldus Ate van der Meer.

Klanten van de plantenzaak Partiplantskolan bij de Coop in Karsborg kunnen vanaf begin volgend jaar op hun telefoon real time prijzen van bloemen en planten gaan zien. De prijskaartjes bij de bloemen en planten in de zaak geven de adviesprijs, maar de app toont de actuele prijs op basis van de versheid van het groen.

Ate van der Meer van Snakeware, de bedenker van iBeacon-systeem Lightcurb, is enthousiast over de proef. “We nemen personeel veel werk uit handen. Het afprijzen van bloemen en planten is tijdrovend en wordt niet zelden vergeten. Dat is wel nodig naarmate de versheid afneemt. Met ons systeem gaat dit automatisch. Niet alleen handig voor de winkel, maar de consument ziet zich prettig verrast met mogelijk lagere prijzen.”

Van der Meer: “De fysieke retail moet in het algemeen beter gaan nadenken over meer dynamische pricing als concurrentiemiddel met online.”

De crux bij de proef zit hem erin de consument ertoe aan te zetten een app te installeren en Bluetooth op zijn toestel aan te zetten. “Dat gebeurt in eerste instantie met stickers in de winkel.”

Als de proef succesvol is en de relevantie voor de eindconsument wordt aangetoond, zal het Nederlandse iBeacon-platform naar veel meer plantenwinkels in Noord-Europa worden uitgerold.

Snakeware ontwikkelt momenteel een white label-versie van Lightcurb. Winkelbedrijven die zelf al een app hebben of nu bouwen kunnen zodoende de iBeacon-technologie uit Sneek in hun eigen app verwerken.

Foto: zoetnet (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond