Snap boekt groei, maar blijft verlieslijdend

Snapchat-moederbedrijf Snap heeft in het afgelopen kwartaal 1,345 miljard dollar omzet gedraaid, een stijging van 9 procent ten opzichte van 1,237 miljard in dezelfde periode vorig jaar. Daar stond een nettoverlies van 263 miljoen tegenover, meer nog dan de 249 miljoen van 2024.
De omzetgroei in het tweede kwartaal was de langzaamste in meer dan een jaar, wat wijst op toenemende concurrentie van bijvoorbeeld Instagram.
Vooral kleine en middelgrote bedrijven droegen het meest bij aan de stijgende advertentie-inkomsten, terwijl de abonnementsdienst Snapchat+ een belangrijke rol bleef spelen in de pogingen van Snap om zijn inkomstenbronnen buiten advertenties verder te verbreden.
De omzetgroei kwam met name door verbeterde advertentieprestaties: AI-gebaseerde advertenties droegen bij aan een volumestijging van 39 procent. Nieuwe tools zoals Sponsored Snaps zorgden voor tot 22 procent meer conversies in campagnes.
De operationele kasstroom verbeterde sterk tot 88 miljoen (vorig jaar: negatief).
De vrije kasstroom steeg naar $24 miljoen, tegenover een verlies van 73 miljoen vorig jaar.
CEO Evan Spiegel benadrukt dat Snap blijft investeren in AR, AI en creator-tools om de basis van gebruikers en adverteerders sterk te houden, met programma’s als Snap Star en uitgebreide analytics voor contentcreators.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond