Snap lijdt 442 miljoen dollar verlies: minder advertenties, camerabril flop
Het zit Snap Inc, het bedrijf achter Snapchat, nog altijd niet mee. De omzet in het derde kwartaal viel opnieuw fors lager uit dan verwacht, ruim 207 miljoen dollar. Het bedrijf leed in het kwartaal maar liefst 442 miljoen dollar verlies.
Snapchat verkocht 60 procent minder advertenties. Inkomsten uit hardware zoals de Spectacles brillen waren er ook al niet. Snap heeft amper brillen verkocht en enorme aantallen liggen nog in pakhuizen opgeslagen. Naar verluidt heeft Snap werknemers van deze afdeling op straat gezet. De flop resulteerde alleen al in een verlies van 39,9 miljoen dollar. De hardware wordt echter niet opgegeven. De camerabril wordt op nieuw ontworpen.
Nog meer slecht nieuws: Het aantal gebruikers nam ten opzichte van de eerste twee kwartalen minder snel toe: 2,9 procent versus 5 procent in het eerste kwartaal. Snapchat heeft 178 miljoen dagelijkse actieve gebruikers, maar Wall Street had op zijn minst 181 miljoen willen horen.
Snapchat raakt steeds meer gebruikers kwijt aan Instagram, die belangrijke eigenschappen van Snapchat kopieerde. Instagram meldde vorige week dat op Snapchat gebaseerde Instagram Stories nu 300 miljoen gebruikers telt. CEO Evan Spiegel schrijft de vertraagde groei overigens deels toe aan de zomerperiode.
Spiegel beloofde in een toelichting dat Snapchat aantrekkelijker wordt. Machine learning moet ervoor zorgen dat gebruikers relevante content te zien krijgt.
De koers van het aandeel, die eerder vandaag nog op 15,12 dollar stond, daalde zojuist 20 procent.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond