Deel dit artikel
-

Snap kan concurrent TikTok nog steeds aan

Ook Snap, het bedrijf achter Snapchat, maakt zich zorgen over de reclameblokkade die Apple op zijn mobiele platforms gaat doorvoeren. Door die blokkade kan Snap minder gerichte advertenties voorzetten, zo liet het bedrijf weten bij de presentatie van de jaarcijfers.

Snap voldeed aan de verwachtingen. De omzet, grotendeels advertentieverkoop, groeide in het vierde kwartaal naar 911 miljoen dollar, veel beter dan waarop analisten hadden gerekend. Adverteerders vinden vooral de jongere doelgroep van Snapchat interessant. Maar ook dit kwartaal werd weer verlies geleden: 133 miljoen, hoewel minder dan de 240 miljoen van een jaar eerder. In vier jaar draaide het Californische bedrijf slechts twee positieve kwartalen.

Het aantal dagelijks actieve gebruikers steeg in het vierde kwartaal met 22 procent naar 265 miljoen. Analisten hadden gerekend op 258 miljoen. De meeste nieuwe gebruikers kwamen buiten de VS en Europa.

Snap lijkt nu nog weinig hinder te ondervinden van zijn nieuwe rivaal TikTok. Snap stelt zelfs dat zijn video-platform al meer gebruikers heeft dan TikTok.

Toch lijkt TikTok zijn concurrenten nerveus te maken. Instagram zou werken aan een nieuwe weergave van Stories: verticaal scrollend, zoals de video’s bij de populaire concurrent TikTok. Ook Snapchat test inmiddels al een verticale interface, met zijn functie Spotlight.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond