Fors verlies voor Snap door uitdagende advertentiemarkt
Het bedrijf achter Snapchat heeft het afgelopen kwartaal een flink verlies geboekt, ook al nam de omzet beperkt toe. De aandelen van Snap daalden met 27 procent na sluitingstijd.
Onder de streep resteerde in het derde kwartaal een verlies van 360 miljoen dollar, tegenover een verlies van 72 miljoen dollar een jaar eerder. De omzet kwam 6 procent hoger uit op 1,13 miljard dollar (pdf)
Het aantal dagelijkse gebruikers kwam in het derde kwartaal uit op 363 miljoen, een stijging van 19 procent op jaarbasis.
Vanwege ‘onzekerheden gerelateerd aan het operationele klimaat’, waaronder de uitdagende advertentiemarkt, waagt Snap zich niet aan een voorspelling voor het vierde kwartaal.
Snaps slechte resultaten volgen op een even teleurstellend tweede kwartaal, waarin het bedrijf een grimmig beeld schetste van het effect van de verzwakkende economie op de sociale mediasector. Het aandeel daalde dit jaar tot nu toe met 77 procent, zelfs vóór de laatste sombere resultaten.
De aandelen van Meta, Google-eigenaar Alphabet en andere bedrijven die digitale advertenties verkopen, daalden donderdag als reactie op de cijfers van Snap.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond