Deel dit artikel
-

Snap start partnerprogramma AR Lenses voor Nederlandse creatieve bureaus

Het Lens Creative Partner-programma van Snap, het bedrijf achter Snapchat, is met de eerste partners in Nederland van start gegaan. Doel van het programma is om bureaus te helpen bij het ontwikkelen van innovatieve campagnes met de augmented reality (AR) Lens-technologie van Snap.

Het internationale programma startte eind vorig jaar; inmiddels zijn MediaMonks, ARfected, GoSpooky en Superhero Cheesecake de eerste Nederlandse partners.

AR is een kernonderdeel van Snapchat. Een op de drie van de dagelijkse 203 miljoen gebruikers speelt dagelijks met de AR Lenses, ongeveer 3 minuten per keer.

De mogelijkheden van Lenses voor adverteerders werd al in 2016 duidelijk toen een campagne van Taco Bell viraal ging waarin Snapchat-gebruikers hun hoofd zagen veranderen in een taco. Een gemiddelde gebruikers speelt 10 tot 15 seconden met een Lens en stuurt deze vaak door.

Inmiddels zijn er 250.000 Lenses beschikbaar, die al 15 miljard keer zijn bekeken door de Snapchatters.

Dankzij het (nu dus ook Nederlandse) programma krijgen getalenteerde AR Lens-ontwikkelaars een certificering, waardoor het voor merken duidelijker is met wie ze goed kunnen samenwerken. Snap wil zo ook de drempel verlagen om met Lenses aan de slag te gaan.

De partners zijn geselecteerd op basis van hun ervaring in AR en hebben een uitgebreide training gevolgd in de ontwikkelingsprocessen, best practices, advertentiebeleid en targeting mogelijkheden voor gesponsorde AR Lenses in Snapchat. De huidige groep van drie gecertificeerde partners zal in de loop van dit jaar vermoedelijk nog worden uitgebreid.

Foto Shutterstock

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond