Verlies voor Snap door uitdagende advertentiemarkt

Snap, het bedrijf achter Snapchat, noteerde ineens weer een fors verlies van 360 miljoen dollar in het eerste kwartaal, waar in het vierde kwartaal nog winst werd behaald. En ook voor het komende kwartaal zijn de vooruitzichten niet goed door de uitdagende advertentiemarkt.
Dat komt volgens Snap zelf weer door de hoge inflatie en de privacy aanpassingen die Apple vorig jaar invoerde.
Een groot aantal adverteerders pauzeerde hun advertentiecampagnes in de dagen na de Russische invasie van Oekraïne eind februari, zei Snap Chief Financial Officer Derek Andersen.
De omzet viel wel hoger uit met ruim 1 miljard dollar.
Hetaantal dagelijkse gebruikers kwam in het eerste kwartaal uit op 332 miljoen, een stijging van 18 procent op jaarbasis.
Aandelen van Snap daalden direct na de resultaten maar liefst 10 procent, herstelden zich daarna enigszins.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond