Deel dit artikel
-

Snapchat lanceert premium advertenties

Snapchat betreedt de advertentiemarkt met een premiumproduct voor het onderdeel Shows. Het geautomatiseerde advertentieplatform kan daarmee gepasseerd worden.

Het nieuwe model is vergelijkbaar met Google Preferered, waarmee adverteerders in de populairste YouTube video’s kunnen komen.

Adverteerders betalen een vaste prijs en Snapchat garandeert een bepaald bereik met reclames die niet langer dan 6 seconden duren en alleen te zien zijn in programma’s die Snap met partners als Condé Nast Entertainment, Hearst, Tastemade, Group Nine Media, NBC Universal en Viacom maakt.

Het aantal kijkers voor Shows is inmiddels verdrievoudigd.

Kenny Mitchell wordt per 1 juni 2019 overigens de nieuwe Chief Marketing Officer (CMO) van Snap. Mitchell krijgt de leiding over alle initiatieven op het gebied van consumenten- en productmarketing.

Mitchell was werkzaam als Vice President Brand Content & Engagement bij McDonald’s in de VS, waar hij verantwoordelijk was voor de strategische merk- en consumentenmarketing. Ook werkte Mitchell als Head of Consumer Engagement bij Gatorade.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond