Deel dit artikel
-

Snoepfabriek Mondelez: ‘Naar een miljard omzet e-commerce’

De fabrikant van snoepmerken als LU, Milka en Cote d’Or denkt dat de consument komen jaren massaal online snoep en koekjes gaan kopen.

Eind vorige week maakte de multinational plannen bekend waarbij de e-commerceomzet tot 2020 moet vertienvoudigen tot een miljard dollar. Op dit moment verkoopt het via internet nog niet voor honderd miljoen dollar.

Tot op heden was Mondelez terughoudend met zijn e-commerceplannen en sprak meestal over huidige successen, niet over langetermijnstrategie.

De reden daarvoor was dat consumenten hun snoepjes en koekjes meestal bij impuls aankopen in een winkel. Online bestaan dat soort momenten niet. Het concern verwacht echter dat dat gaat verandern en neemt daar nu al een voorschotje op. Op de socialmediakanalen staan ‘koop nu’-knoppen. Naar verwachting zal de consument dit steeds makkelijker en vaker doen.

Foto: Adbel Toufali (cc)

Deel dit bericht

1 Reacties

Rina Reijerink

Goedemiddag dames en heren,
Jullie hebben de verpakking van stimorol veranderd in een doosje.
In de praktijk blijken deze doosjes beslist NIET handig.
De doordrukstrip die hiervoor om de kauwgum zat was vele malen handiger.
Het doosje is met geen mogelijkheid te openen als je in de auto zit.
De sluiting gaat los in de handtas en dan liggen alle kaugummetjes los in je tas.
Maak een grootverpakking, bijv. een potje voor in de auto wat je met één hand kunt openen.
Blijft het voor in de handtas nog steeds lastig.
Misschien een overweging waard om de oude verpakking weer te introduceren.
Groetjes,
Rina Reijerink

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond