Deel dit artikel
-

Snoop Dogg wordt gezicht Europese campagne Klarna

De Amerikaanse rapper Snoop Dogg wordt het gezicht van de Europese campagne van betaalprovider Klarna. Hij wordt ook aandeelhouder bij de e-commerceleverancier.

Vandaag lanceert Klarna met Snoop Dogg de online en offline campagne Get Smooth.

De partijen verklaren hun samenwerking met: “‘Smoooth’ vat Klarna’s totale strategie en belofte samen in één woord: het verminderen van frictie bij achteraf betalen. Om deze belofte te onderstrepen werkt het bedrijf nu samen met Snoop Dogg, om nog smooother te worden.”

Binnenkort brengt Klarna een aantal nieuwe producten op de markt die tot meer betaalgemak moeten leiden. Ook daarin speelt de Amerikaanse entertainer en ondernemer een centrale rol bij de promotie.

Snoop Dogg, geboren als Calvin Broadus, zegt dat in Klarna investeert “om mijn portfolio van investeringen in tech uit te breiden naar Europa.”

In maart 2018 opende Broadus zijn eerste investeringsfonds onder de naam Casa Verde Capital. Daar zit 45 miljoen dollar in. Een blik op de site en het portfolio leert dat de primaire focus van dat fonds ligt in de cannabisindustrie. Onder de elf participaties zitten meerdere internetbedrijven. Maar Klarna zal zich richting de zittende en toekomstige investeerders niet willen profileren als weedbusiness. Dat botst met de zelfomschrijving ‘leverancier van betaaloplossingen voor webshops en Zweedse bank’.

Het is niet uitgesloten dat Snoop Dogg zich voor het reclamewerk niet in contanten laat uitbetalen, maar in aandelen. Die constructie leverde acteur William Shatner ooit zeshonderd miljoen dollar op toen hij zijn aandelen Priceline verzilverde.

Vandaag is de eerste Klarna-commercial met Snoop Dogg live gegaan. ‘De kroning’ leverde op Youtube een kleine tweeduizend views op.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

De mediaflarden die Snoop Dogg afgelopen dagen deelde op zijn Instagram-account (29 miljoen volgers) leverden daarentegen rond de 550.000 views op.

De teaser waarin Klarna nog niet werd genoemd, was goed voor twee miljoen impressies:

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

This fit got me feelin real suited n booted right now ?? thinkin about switchin the name up. what y’all think??

Een bericht gedeeld door snoopdogg (@snoopdogg) op

Een aanzet tot de getsmooth-campagne was afgelopen dagen al te zien op de Berlin Fashion Week.

De campagnehashtag geeft ook een preview van de nieuwe Klarna-app:

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond