Deel dit artikel
-

Zzp’er netwerkt zich ongans via sociale media

Bijna alle zzp’ers in Nederland halen omzet binnen via sociale netwerken. De grootste omzetkanalen zijn LinkedIn, Twitter en Facebook. Dat blijkt uit de recente Zzpbarometer.

LinkedIn, Twitter en Facebook zijn de belangrijkste communicatiekanalen voor de zzp’er. Iets meer dan tien procent van de zzp’ers netwerkt echter nog offline, omdat zij persoonlijk contact belangrijk vinden. Veertien procent van de zzp’ers netwerkt zelfs helemaal niet, zo blijkt uit het themarapport ‘Gadgets, media en netwerken’. Het merendeel van de zzp’ers (59 procent) combineert online met offline netwerken.

Het gros van de zzp’ers beschiktvolgens het onderzoek over een smartphone, waarvan bijna de helft over een iPhone. Van de zzp’ers die geen smartphone hebben, is de meerderheid ook niet van plan er een aan te schaffen in de komende twee jaar.

Opvallend is dat slechts acht procent van de zzp’ers een BlackBerry gebruikt, terwijl het marktaandeel van producent RIM in de zakenmarkt in Nederland beduidend hoger is. Iets meer dan dertig procent heeft een tablet, voor het grootste deel een Apple iPad.

Deel dit bericht

2 Reacties

Frank

Moet ook zeggen dat sociale media dé uitgelezen kans is voor zzp-ers om te fungeren als podium om jezelf aan te bieden als ZZP-er.

Menno

Vraag me af of het panel van zzpbarometer een afspiegeling is van alle ondernemers, of vooral van de ondernemers die zich veel op internet bevinden. Dan is het natuurlijk niet zo raar dat ze allemaal zich op social media bevinden. Ik ken echter genoeg zzp’ers die totaal niks doen met internet, en dus ook niet in een panel van een online barometer zitten!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond