Deel dit artikel
-

Social Conference: Essent gaat voor ‘active loyals’

Karlien Wolters is als manager Online Channel Development verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van het online kanalen-management van energiebedrijf Essent. De afgelopen jaren is haar aandachtsgebied steeds nadrukkelijker komen te liggen op online innovatie en e-commerce. Komende donderdag spreekt zij op The Social Conference in Amsterdam.

Wat zijn de grote uitdagingen voor Essent op het gebied van sociale media?
“Wij zijn continu bezig met het werven van nieuwe fans en volgers voor onze kanalen. Dit doen we om ons potentiële bereik op social media te vergroten. Likes zijn natuurlijk leuk, maar de engagement met deze fans is nog belangrijker. De uitdaging voor 2014 is om juist het aantal fans waarmee we veel engagement hebben te vergroten, de active loyals.”
“Wij zijn erg goed in doen wat we moeten doen. Ons webcareteam reageert snel en adequaat en ook op advertentievlak hebben we het trucje wel door. We willen dit jaar de stap van ‘good’ naar ‘great’ zetten en klanten en vakgenoten verrassen met onze social media activiteiten. Het werven van nieuwe klanten, leadgeneratie en retentie, allen met een positief rendement, blijft wel een uitdaging.”

Is het gebruik van sociale media binnen Essent veranderd en zo ja, welke middelen zetten jullie meer of minder in?
“Het afgelopen jaar is er niet veel veranderd in de middelenmix. Ons uitgangspunt blijft dat we dáár zijn waar de klant is. Dat betekent dat de grootste netwerken automatisch ook de meeste aandacht krijgen. Facebook is dus onveranderd het belangrijkst gebleven, gevolgd door Twitter en ons eigen forum. In vergelijking met andere online en offline kanalen zien we wel dat social steeds belangrijker wordt en een steeds groter deel van het budget hieraan besteed wordt.”

Wat zie je als de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van sociale media?
“Wij zien dat onze belangrijkste doelgroep, mensen boven de 35, steeds meer vertegenwoordigd zijn op Facebook. Deze mensen kunnen we dus ook steeds beter bereiken. De jongeren zien we juist meer richting andere kanalen vertrekken. Waarbij mobiele platformen ook steeds belangrijker worden. In 2014 gaan we kijken hoe we ook die doelgroep in deze opkomende omgevingen kunnen bereiken.”

The Social Conference 2014 (#TSC14) is het toonaangevende Emerce congres over de impact en de toekomst van sociale media in het bedrijfsleven. Tijdens TSC14 leggen we nadruk op social als onderdeel van het totale online landschap. Inschrijven kan hier.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond