Deel dit artikel
-

Softbank stapt in bij Zweeds communicatieplatform Sinch

De Japanse investeerder Softbank neemt voor 570 miljoen euro een belang van tien procent in Sinch. De Zweden bouwden een digitaal omnichannel communicatieplatform voor merken, fabrikanten, winkels en andere dienstverleners.

In jargon heet het ‘cloud gebaseerd customer engagement’ wat de Zweden doen. Softbank is een investeerder die cheques uitschrijft van honderden miljoenen euro’s tegelijk. Eerder stapte het in Europa ook al in bij Auto1.com, de Duitse online autohandelaar.

Sinch zegt met het nieuwe geld zijn overnameplannen te kunnen uitvoeren. Sinds 2009 doet het gemiddeld zo’n twee overnames per jaar. Tot op heden kon het die financieren uit eigen middelen en met het geld dat via een beursgang werd aangetrokken.

Het techbedrijf biedt communicatiediensten in de sferen voice, video en messaging. Bij dat laatste werkt het met onder meer WhatsApp, Facebook Messenger, Viber, SMS, MMS en RCS. In de eerste zes maanden van 2020 boekte het een omzet van driehonderd miljoen euro (+42%).

De overname staat in de aandacht omdat Facebook eerder deze week een vergelijkbaar bedrijf overnam in de VS. Voor Kustomer betaalde het naar verluidt rond de 1 miljard dollar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond