Deel dit artikel
-

Solide jaarhelft voor Proximus

Proximus, de grootste telecomaanbieder van België, meldt een solide eerste jaarhelft, waarin het aantal klanten voor vast internet is aangegroeid tot ruim 2 miljoen en 45.000 nieuwe postpaidklanten werden verwelkomd.

Het totale aantal unieke tv-klanten kwam uit op 1,5 miljoen, 9000 meer dan een jaar geleden. Eind juni 2018 waren er 1,4 miljoen gezinnen en kleine ondernemingen met drie of meer producten, goed voor 48,8 procent van het totale klantenbestand.

Voor het tweede kwartaal rapporteerde Proximus een onderliggende omzet van 1,1 miljard euro, een lichte stijging in vergelijking met dezelfde periode in 2017. Dat kwam vooral door meer inkomsten uit vaste data en tv, die de verdere achteruitgang van vaste telefonie neutraliseerde.

De omzet uit mobiele postpaid steeg eveneens, dankzij de aangroei van het klantenbestand.

Het bedrijfsresultaat eindigde op 454 miljoen.

CEO Domique Leroy meldt in het kwartaalverslag kennis te hebben genomen van het akkoord van de federale regering om de komende spectrumveilingen open te stellen voor een vierde mobiele operator. ‘In de komende maanden zullen we intensief werken aan verschillende scenario’s om te anticiperen op de mogelijke komst van een vierde speler en de potentiële gevolgen voor Proximus.’

Dit bericht is 7 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond